Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v třebíčském obchodě GLOBAL ELEKTRO jsem chtěl zakoupit chladničku s mrazničkou, aby měl spodní i vrchní odmrazování. Při konzultaci s personálem mi byla doporučena chladnička s mrazničkou Liebherr CBef 4805. Několikrát jsem se obsluhy zeptal, zda má opravdu spodní i vrchní odmrazování a bylo mi řečeno, že ano. Proto jsem tuto chladničku zakoupil. Po cca třech měsících používání jsem zjistil, že spodní mraznička nemá odmrazování. Došel jsem opět do třebíčského obchodu a šel opět za personálem, kde mi bylo opět sděleno, že tato chladnička má tuto funkci. Nechal jsem si zavolat vedoucího a obsluha obratem změnila názor, že mi neříkala, že to tuto funkci má. A doslova jsem byl vyhozen z obchodu.
Takže jsem vyhodil 22.000,- Kč za chladničku, kterou budu muset každou chvíli odmrazovat.
S tímto arogantním chováním jsme se nesetkali poprvé, dcera již kupovala vysavač a při reklamaci jí bylo sděleno, že vysávala vodu.
Děkuji a přeji pěkný den
S pozdravem
Doležal
Liebherr CDEF 4805
Očekával jsem, že prodejce uzná svoji chybu a nabídne mi řešení v rámci nového výrobku s mým požadavkem (spodní i vrchní odmrazování).
|
Tweet |
Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, stanovuje případy, kdy je věc vadná. Za vadu věci se bude považovat, pokud věc nebude mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
Jestliže byl v daném případě spotřebitel opakovaně přesvědčován, že daný produkt má jisté vlastnosti, přičemž opak je pravdou, bude se jednat o vadu.
Má-li věc vady, může spotřebitel žádat opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je však možné pouze v případě, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Nelze-li vadu odstranit opravou věci nebo dodáním nové věci (např. proto, že vadou trpí celá série), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.