Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupila jsem v kamenné drogerii Rossmann lak na nehty. Na jejich stránkách https://www.rossmann.cz/caste-dotazy#block-a947 mi byla nabídnuta možnost nad rámec zákona zboží do 30 dnů vrátit.
"Vrácení nebo výměna zboží v neporušeném obalu je možná s prodejním dokladem do 30 dnů, nejlépe v prodejně, kde bylo zboží zakoupeno."
Když jsem chtěla zboží vrátit, bylo mi to zamítnuto s informací, že zrovna na moje zboží se nabídka nevztahuje. Z hygienických důvodů.
O žádných výjimkách jsem však před nákupem nebyla informována a nakoupila jsem tedy v dobré víře, že mohu jakékoliv zboží dle jejich nabídky vrátit.
Jak mohu dále postupovat?
Děkuji.
S pozdravem
Zuzana Milotová
Lak na nehty Dermacol
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při vrácení zboží, které bylo zakoupené v běžném kamenném obchodě, neexistuje zákonné právo cokoliv vrátit zpět bez udání důvodu. Možnost vrátit či vyměnit zboží je ve velkých obchodech sice obvyklá, není to však povinností podnikatele. Na výměnu či vrácení zboží spotřebitelce tedy ze zákona neplyne právní nárok, jedině kdyby to prodejce garantoval nad rámec zákona ve svých obchodních podmínkách. Pokud se prodejce zavázal při uzavírání kupní smlouvy v prodejním či reklamačním řádu či na účtence, že lze zakoupené zboží vyměnit či vrátit v neporušeném obalu s prodejním dokladem do 30 dnů ode dne zakoupení, pak je povinen svůj závazek splnit.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.