Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35980Nevrácení peněz za neuskutečněnou zpáteční cestu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2019, před 5 lety

Martina Muchová

Znění stížnosti

Měli jsme koupenou zpáteční jízdenku Praha - Rožnov pod Radhoštěm. Cestu tam jsme absolvovali (ve vlaku bez fungující klimatizace - s 30 Kč náhradou, nicméně za parného letního dne, zhoršilo to zdravotní problémy), zpáteční jsme již nenastoupili, kvůli nemoci - dílem zhoršené první cestou Vaším spojem. Jízdenku pro zpáteční cestu jsme tedy zrušili, bylo to akceptováno s tím, že je to v řešení. Po více než měsíci přišlo zamítavé stanovisko, že cesta byla nastoupena (jistě, cesta tam)a nelze tedy vrátit peníze. Cesta zpět ovšem nastoupena nebyla a cenové zvýhodnění za zakoupení zpáteční jízdenky přitom není.


Produkt

kód transakce WJWZC1, doklad *9-2827-680


Požadované řešení

Jednoznačně vrátit peníze, doplácíme na to, že jsme si předem koupili jízdenku, která ani nebyla tímto zvýhodněná, stejnou cenu bychom zaplatili, i kdybychom ji kupovali zvlášť. Zamítnutí vrácení jízdenky s tím, že jsme přeci jeli tam, je velice neseriózní. Cesta zpět o dva dny později nastoupena prokazatelně nebyla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2019 10:59, před 5 lety

Po uzavření smlouvy již spotřebitel v souladu s § 1837 písm. j) občanského zákoníku nemůže odstoupit od smlouvy o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu. V případě nákupu jízdenek přes internet právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů tedy neplatí. Jedná se o výjimku, která je uvedena v § 1840 písm. h) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Právo na vrácení peněz za jízdenku by tak spotřebitelka měla pouze v případě, že by se k tomu společnost zavázala (například v obchodní podmínkách společnosti).

Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2019 20:29, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.