Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obracím se na Vás se zdvořilou žádostí o pomoc při neúspěšném řešení žádosti o vrácení peněz za nevyužitý voucher, který mjsem nemohla využít ze zdravotních důvodů.
Zakoupila jsem si voucher v hodnotě 5.000 Kč s 30-ti % slevou, tedy za 3.500 Kč na ošetření v PLATAN clinique na libovolné ošetření dle výběru. Ze zdravotních důvodů mi ovšem ošetření nebylomojí ošetřující lékařkou doporučeno s tím, že by mohlo dojít ke zhoršení mého zdravotního stavu. Na pobočce v Brně jsem předala písemné vyjádření mé lékařky do rukou sestry /žádný lékař nebyl k dispozici, přesto, že uvádějí, že ošetření bude lékař přítomen a zároveň jsem o tomto informovala VEDENÍ kliniky Platan - dne 29.4.2019 a byla jsem ubezpečena, že do 30-ti dnů mi budou peníze vráceny na můj účet. Mail mi zaslala p.Kateřina Pospíšilová dne 2.5.2019. Od té doby uplynulo již cca 160 dní!!!! a peníze mi prozatím - po 5-ti měsících neustálých výmluv,žádostí o to,abych byla trpělivá a počkala a hlavně opětovné ubezpečování,že se nemusím o své peníze bát,že mi budou zcela určitě vráceny co nejdříve,do konce týdne,nejpozději do konce měsíce atd. atd. nebyly vráceny. Naše korespondence má již 12 mailů neustálých výmluv a ujišťování, že tentokrát už URČITĚ....
Nezrušila jsem ošetření na klinice jen tak, mám k tomu vážné zdravotní důvody a o to smutnější je reakce a neustálé obelhávání ze strany tohoto zařízení. A protože už si nevím rady, navíc neustále absolvuji různá lékařská vyšetření, která mi také na klidu nepřidají, dovolila jsem se obrátit o radu a pomoc na Vás.
Shrnuto: jedná se mi o vrácení 3.500 Kč za voucher, který nebyl využit ze zdravotních důvodů, o vrácení peněz jsem byla několikrát ubezpečena, ale za 5 měsíců se tak nestalo.
Děkuji za radu i pomoc
Hana Poslušná
Jedná se mi o vrácení peněz za voucher, který nemohl být využit ze zdravotních důvodů.
Částka činí 3.500 Kč a peníze jsou mi přes ubezpečení, že mi budou co nejdříve vráceny, zadržovány již cca 160 dní
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.