Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Vážená paní či pane,
s jedním z Vašich kurýrů se stala situace, že můj partner měl v poznámce pro dopravce uvedené, že chce balík nechat v ParcelShopu v Cukrárně na Hostivaři. Takto to děláme oba běžně od různých e-shopů.
Volal mi partner s informací, že kurýr balík nenechal v ParcelShopu, že se za to prý připlácí, ale nechal to v trafice naproti našeho domu. Trafika, která není sesmlouvaná jako ParcelShop.
Problém a stížnost vidím v tom, že takto mohl přepravce nechat balík úplně kdekoliv na ulici, nechat si to podepsat od kohokoliv a pro něj by to byla vyřízená záležitost. Takže když mi balík nedostaneme do ruky, vzal by si ho někdo jiný tak už s tím nezmůžeme nic, protože kurýr má u sebe podpis.
I kdyby to byla placená služba navíc, což není, tak měl balík odvést na depo a ne ho nechat někde kde se mu zamane s domněnkou, že si to možná vyzvedneme opravdu my.
Děkuji Vám,
s pozdravem
Kristýna Horáková
Kurýrní služba
Řešení z mého pohledu tkví v tom, aby kurýři dávaly balíky tam kde jsou sesmlouvané ParcelShopy, nebo nechávaly balíky na depu. Rozhodně raději si dojedu pro balík na Depo, kde si zkontroluji zda je vše v pořádku. Než někde, kdo to převzal jakoby za mě a kdyby v balíku něco chybělo, již se mi to neuzná jako reklamace, protože kurýr má u sebe podpis o převzetí
Ráda bych měla přímé vysvětlení od kurýra, proč se takto zachoval. Bylo mu voláno, bez úspěchu.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.