Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8.4.2019 jsem v prodejne Bata za asistence prodavacky zakoupila obuv, ktera se mi po nekolika mesicich zacala trhat na nekolika mistech - paty a okoli prstu. Obuv jsem bezprodlene reklamovala a ma reklamace cislo 10089181 byla zamitnuta - bez znaleckeho posudku reklamacnim oddelenim v prodejne v Praze na Vaclavskem namesti jako neopravnena, jelikoz jsem zvolila nevhodnou obuv a jeji tvar a velikost. Pozadala jsem o znalecky posudek, ktery se domnivam, ze mi musi vystavit prodejce, vzhledem k reklamaci do 6 mesicu od koupe a opet mi prisel email s tim, ze je reklamace uzavrena a spolecnost mi ji znovu proverovat nebude a taktez mi nebude vystavovat ani posudek a dokazovat, ze jsem obuv nosila spatne. V pripade neprovereni me reklamace znovu pristoupim k mimosoudnimu reseni.
Damska modni obuv velikost 36, reklamace cislo 10089181
Odstoupeni od kupni smlouvy
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.