Společnost


ONLINE INVESTMENTS 16 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35995Nedoporučiju nákup jakéhokoliv zboží - firma zákazníkům prodává telefony použité namísto nového

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2019, před 5 lety

Marcela Hůlová

Znění stížnosti

Telefon si objednáte s klidným svědomím, že pokud něco koupíte jako nové - v mém případě dárek pro dceru, že dostanete samozřejmě zboží nové. Po pár týdnech se dceři nafoukla baterie u nového iPhonu SE. Telefon jsme zanesli do servisu - neboť by telefon měl být v záruce, že?? Bohužel, k našemu zděšení a hlavně nepříjemnému sdělení i před dcerou jsme byli obeznámeni, že se jedná o levný šunt, nikoliv originál, že několik součástek je několik let starých a dokonce uvnitř těla scházely nějaké součástky. Takže baterii jsme vyměnili na své náklady, včetně displeje, který nafouknutím baterie odešel. Poté mě doma napadlo vyhledat recenze na tento eshop, který jsem šla oslovit. A bohužel, takovýchto recenzí internet nabízel velké množství a příběh byl totožný. Telefon jsem se bála odeslat, nicméně, když už nešel ani zapnout, řekla jsem si, že nemám co ztratit. A samozřejmě, reklamace mi nebyla uznána, s tím, že telefon nesplňuje reklamační podmínky a pokud jsem tedy obdržela zboží nikoliv nové, měla jsem ho do 14 dnů vrátit. Absurdní nesmysl. Údajně po komunikaci s eshopem jsem měla telefon asi rozebrat, když měl originál balení, fólie a po sjednání smlouvy v eshopu mě mělo přeci napadnout, že když si koupím nové zboží, dostanu použitý šunt. Jsem bez peněz, vynaložila jsem náklady na opravu, poštovné, eshop se nesnažil vyjít nikterak vstříct, opravu si vážně v záruční době hradit nebudu. Obrátim se tedy na soud. NEDOPORUČUJI, raději nakupte jinde a dráž. Určitě nebudete litovat.


Produkt

iPhone SE


Požadované řešení

NOVÉ ZBOŽÍ, VRÁCENÍ PENĚZ


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2019 12:56, před 5 lety

Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, stanovuje případy, kdy je věc vadná. Za vadu věci se bude považovat, pokud věc nebude mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Věc bude také vadná, pokud se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Věc také musí odpovídat jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze.

Má-li věc vady, může spotřebitel žádat opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je však možné pouze v případě, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Nelze-li vadu odstranit opravou věci nebo dodáním nové věci (např. proto, že vadou trpí celá série), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2019 20:45, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.