Společnost


Globus ČR, k.s.

Počet nahlášených stížností:60
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

72%
28%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#35996Vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2019, před 5 lety

Eva Stupková

Znění stížnosti

Dobrý den,

zakoupila jsem v prodejně GLOBUS v Ostravě pánskou mikunu v hodnotě 1690,- Kč. Na stránkách hypermarketu Globus se prodejce chlubí tím, že vrácení zboží u něj není žádný problém. Cituji: "Vše, co nakoupíte, můžete bez vysvětlení do 30 dnů i vrátit. Potřebujete pouze pokladní doklad a zakoupené zboží v originálním nepoškozeném obalu."

Když jsem chtěla zboží ve 30 denní lhůtě vrátit, bylo mi to zamítnuto s tím, že mikina nemá visačku s čárovým kódem. O té se však v podmínkách vrácení zboží na stránkách hypermarketu nic nepíše. Mikina žádný obal neměla, nedomnívám se, že visačka je obal. Dále upozrňuji, že mikina je samozřejmě nepoškozená, nenošená.

Prosím o radu, zda jsem v právu a jak mám dále postupovat.
Děkuji.
S pozdravem
Eva Stupková


Produkt

Pánská mikina, značka HERO, velikost L


Požadované řešení

Chtěla bych docílit vrácení celé částky za zakoupené zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2019 11:47, před 5 lety

Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu (ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží) je možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitelka ze zákona nemá.

Jiná je situace, když někteří prodávající vrácení či výměnu zboží za jiné v určitých lhůtách umožňují, o čemž spotřebitele informují zpravidla na účtence či sdělením u pokladen. Jde o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si mohou stanovit různé podmínky (nepoužité zboží s originálními visačkami aj.) a spotřebitel má při splnění těchto podmínek na poskytovaný nadstandard právo. Prodávající pak nemusí vždy vracet peněžní prostředky, ale může se zavázat např. pouze k výměně či vrácení ceny formou kreditu na zákaznickou kartu či kupónu na další nákup (Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-4767/dtest-nejcastejsi-omyly-ceskych-spotrebitelu).

V daném případě bude důležité, zda byla spotřebitelka informována, že nelze vrátit zboží v případě ustřižené visačky. Mohla tak být informována i ústně u pokladny. Jestliže nebyla informována (přičemž visačku nelze považovat za obal) a tato informace nevyplývá ani z obchodních podmínek společnosti, potom spotřebitelka nebyla o této informaci poučena a nárok na odstoupení od kupní smlouvy má, neboť uvedená deklarace možnosti vrátit zboží do 30 dnů je součástí kupní smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2019 16:56, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.