Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
zakoupila jsem v prodejně GLOBUS v Ostravě pánskou mikunu v hodnotě 1690,- Kč. Na stránkách hypermarketu Globus se prodejce chlubí tím, že vrácení zboží u něj není žádný problém. Cituji: "Vše, co nakoupíte, můžete bez vysvětlení do 30 dnů i vrátit. Potřebujete pouze pokladní doklad a zakoupené zboží v originálním nepoškozeném obalu."
Když jsem chtěla zboží ve 30 denní lhůtě vrátit, bylo mi to zamítnuto s tím, že mikina nemá visačku s čárovým kódem. O té se však v podmínkách vrácení zboží na stránkách hypermarketu nic nepíše. Mikina žádný obal neměla, nedomnívám se, že visačka je obal. Dále upozrňuji, že mikina je samozřejmě nepoškozená, nenošená.
Prosím o radu, zda jsem v právu a jak mám dále postupovat.
Děkuji.
S pozdravem
Eva Stupková
Pánská mikina, značka HERO, velikost L
Chtěla bych docílit vrácení celé částky za zakoupené zboží.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu (ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží) je možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitelka ze zákona nemá.
Jiná je situace, když někteří prodávající vrácení či výměnu zboží za jiné v určitých lhůtách umožňují, o čemž spotřebitele informují zpravidla na účtence či sdělením u pokladen. Jde o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si mohou stanovit různé podmínky (nepoužité zboží s originálními visačkami aj.) a spotřebitel má při splnění těchto podmínek na poskytovaný nadstandard právo. Prodávající pak nemusí vždy vracet peněžní prostředky, ale může se zavázat např. pouze k výměně či vrácení ceny formou kreditu na zákaznickou kartu či kupónu na další nákup (Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-4767/dtest-nejcastejsi-omyly-ceskych-spotrebitelu).
V daném případě bude důležité, zda byla spotřebitelka informována, že nelze vrátit zboží v případě ustřižené visačky. Mohla tak být informována i ústně u pokladny. Jestliže nebyla informována (přičemž visačku nelze považovat za obal) a tato informace nevyplývá ani z obchodních podmínek společnosti, potom spotřebitelka nebyla o této informaci poučena a nárok na odstoupení od kupní smlouvy má, neboť uvedená deklarace možnosti vrátit zboží do 30 dnů je součástí kupní smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.