Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
9.8.2019 jsem na olomoucké pobočce vrátil nerozbalené zboží z důvodu nadbytečnosti. Automaticky se měla částka převést na alza kredit, tak to mají i v obchodních podmínkách. V elektronickém dobropisu, který mi byl poté doručen byly tyto údaje:
Daňový doklad: Opravný
Datum vystavení: 09.08.2019
Datum uskut. zdaň. plnění: 09.08.2019
Datum splatnosti: 23.08.2019
Způsob úhrady: Kartou Internetem
Bankovní účet:
Faktura: 2194434961
Datum původní faktury: 07.08.2019
Variabilní symbol: 1894861382
Když jsem začal pátrat proč nedorazily peníze na alza kredit. Začali si vymyslet, ze peníze vyplatili v hotovosti na prodejně. Přičemž jsem jim říkal, ze to není pravda. Ze jim nemůže sedět pokladna, nebo klidně, ať se podívají na kamerový záznam. Nic jiného jsem nepodepisoval ani peníze nepřebíral. Na maily už nikdo nereaguje a nechce se jim dohledat, kde nastalo pochybení.
Nevyplacený dobropis
vyplatit dobropis
|
Tweet |
Pokud došlo k odstoupení od smlouvy, mají smluvní strany povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod odstoupením od smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.