Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 1.10.2019 jsem přes infolinku MOBIL.CZ zažádal o číslo výpovědi k přenesení čísla k jinému operátoru. 1.10.2019 v 17:53 jsem dostal sms s číslem výpovědi
"Dobry den, cislo vypovedi, ktere potrebujete k preneseni sveho cisla jinam, je 20510038601459. Mrzi nas, ze o Vas prichazime. MOBIL.CZ"
Dále jsem řešil přenos s Vodafone od kterého jsem dostal sms s číslem přenosu a přenášeným číslem...
"Dobry den, cislo prenosu je 13002424973 a prenasi telefonni cislo 42073585.... ke dni 07. 10. 2019. Pokud mate nevycerpane jednotky/kredit, do tohoto data je vyuzijte, jinak jejich platnost vyprsi. Hezky den"
Hned potom přišla sms se zamítnutím...
"Vazeny zakazniku, cislo prenosu 13002424973 bylo zamitnuto puvodnim operatorem. Nektere z prenasenych cisel neni mozne prenest. Omlouvame se za zpusobene komplikace. Prosime, zavolejte nam a na dalsim postupu se domluvime. Hezky den"
Od operátora jsem MOBIL.CZ jsem už nedostal žádnou informaci, nebo odůvodnění proč bylo číslo zamítnuto! S MOBIL.CZ jsem byl jinak velmi spokojený.
Mobilní služby
Uvolnění čísla!
|
Tweet |
Operátor by měl ČVOP poskytnout na žádost spotřebitele v okamžiku, kdy jsou vyrovnány všechny závazky, které mezi sebou smluvní strany mají. Zpravidla operátoři toto číslo poskytují po potvrzení podání platné výpovědi služeb.
Opatření obecné povahy č. OOP/10/10.2012-12 vydané Českým telekomunikačním úřadem, které stanoví podmínky pro realizaci přenosu telefonních čísel, zakazuje operátorům jednání, které by narušilo rychlost, bezpečnost a plynulost procesu přenesení telefonního čísla. Zároveň ukládá opouštěnému a přijímajícímu poskytovateli služby povinnost vzájemné spolupráce při procesu přenášení čísla.
Za určitých výjimečných okolností může operátor objednávku na přenesení čísla odmítnout (např. nebyla-li provedena úspěšně autorizace účastníka, není-li číslo dle zvláštního právního předpisu převoditelné, není v síti stávajícího operátora aktivní nebo je evidováno jako odcizené). Poskytovatel služby je povinen účastníka informovat o důvodech případného odmítnutí přenesení telefonního čísla.
Dozor v oblasti telekomunikačních služeb provádí Český telekomunikační úřad. Elektronická adresa: podatelna@ctu.cz
V případě, že se spotřebiteli nepodaří vyřešit spor smírnou cestou, může se obrátit s žádostí o mimosoudní řešení sporu na Český telekomunikační úřad. Více informací k nalezení zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.