Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#36005Degradace tarifu stálého klienta

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2019, před 5 lety

Miroslav Prousek

Znění stížnosti

Dobrý den,

zákazníkem Vodafonu jsem již 16 let. Celých 14 let jsem měl jediný tarif a nikdy jsem nemusel řešit žádné problémy, změny ani poruchy. Před dvěma léty můj historický tarif zrušili a přiměli mě ke změně tarifu s následujícími parametry: Paušál 109 CZK, 50 volných min. volání do všech sítí, neomezené SMS, 300 MB dat. Tarif mi vyhovoval, i když byl měsíční paušál navýšen oproti předchozímu tarifu. Potřebuji mít co nejnižší měsíční paušál, protože když cestuji, mnohdy celé měsíce na telefon ani nesáhnu a nemá smysl platit 500 CZK měsíčně, když nic nevyužiji. Během první změny tarifu mi nikdo z Vodafonu neřekl, že můj nový (druhý) tarif platí pouze na dva roky. První platil 14 let. Že je něco špatně jsem zjistil až když mi začaly chodit podstatně vyšší faktury. Beze slova mi navýšili resp. změnili tarif o více než 200 CZK měs. Při kontaktování zákaznické linky mi operátor nebyl schopen pomoci a řekl mi, že mě do 4 pracovních dnů kontaktuje odborník. Nikdo nezavolal. Volal jsem znovu, přepojili mě a odbornice mi oznámila, že můj dvouletý tarif mi může nabídnout, ale už ne za 109, ale za 131 CZK. Tarif za 109 CZK mi nabídla s 50 MB dat. Takže výsledkem je skutečnost, že čím déle jste u jednoho operátora, tím hůře operátor chce, aby se klient měl. Počítám, že za dva roky mi za 109 nenabídnou už žádná data, 2 volné minuty a 3 volné sms. Smutný přístup. Budu to dále řešit.


Produkt

Smart 50


Požadované řešení

Rád bych svůj původní dvouletý tarif. Tedy návrat alespoň ke 300 MB dat. Žijeme v 21. století a tato nabídka již jednou nabídnuta byla. Degradace je nepřijatelná


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2019 14:50, před 5 lety

Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením na provozovnách a webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například právě cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí zákazníka prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým mu doručuje vyúčtování, a poučit ho, že může smlouvu bez sankce ukončit. Chce-li se spotřebitel vyhnout překvapivému vyúčtování podle nových pravidel, je třeba si hlídat upozornění doprovázející vyúčtování ceny služeb. Právě zákazníkem zvolená forma pro vyúčtování určuje způsob, jakým se o chystané změně zákazník dozví.

Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, je vhodné uplatnit u této společnosti reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.10.2019 07:48, před 5 lety

Hezký den, pane Prousku,

rádi se na tuto situaci podíváme a pomůžeme Vám vybrat tarif, který bude odpovídat Vašim potřebám, když nás kontaktujete přes zabezpečený formulář na https://www.vodafone.cz/pece/formular-social/dtest/. Děkuji.

Přeji pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.10.2019 22:31, před 5 lety


Miroslav Prousek

Dobrý den,

dnes 15. 10. 2019 ve 22:26 jsem odeslal informace Vodafonu přes kontaktní formulář zmíněný v odpovědi Martiny Berkové. Jsem malinko skeptický ohledně budoucího řešení, protože jsem byl v docela intenzivním kontaktu se zákaznickou linkou a nedokázali pomoci. Zdá se, že 250 MB dat, které byly součástí mého tarifu, jsou pro Vodafone velikou ztrátou.

Další informace ze strany Vodafonu rád nasdílím.

Miroslav Prousek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.10.2019 07:59, před 5 lety

Dobré ráno, pane Prousku,

Váš dotaz jsme přes kontaktní formulář v pořádku obdrželi a podíváme se, co bychom pro Vás mohli udělat. Odpovíme Vám e-mailem nebo zavoláme do 3 dnů. Děkuji za trpělivost.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.10.2019 00:27, před 5 lety


Miroslav Prousek

Dobrý den,

další z mnoha telefonátů na zákaznickou linku nepřinesl nic nového kromě informace, že kdybych před uplynutím dvouleté lhůty požádal o prodloužení stávajícího tarifu, prý by to nebyl problém. Takže mohu být rozzlobený pouze na bezejmenného pracovníka zákaznické linky, který mi před dvěma lety neřekl, že můj nový tarif, který mě donutili převzít, má pouze dvouletou platnost. Vzhledem k tomu, že můj předchozí tarif měl čtrnáctiletou platnost, opravdu jsem tuto změnu nečekal. Pro Vodafone je nepřijatelné postarat se o dlouholetého klienta a to si zaslouží "skvělá hodnocení." V řešení budu dále pokračovat.

Pěkný den,

Miroslav Prousek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.10.2019 14:28, před 5 lety

Dobré odpoledne, pane Prousku,

je mi líto, že se nepodařilo najít tarif, se kterým byste byl spokojený :( Kdybyste se přece jen rozhodl přijmout nabídku, kterou Vám kolegyně dala telefonicky, neváhejte nás znovu kontaktovat přes https://www.vodafone.cz/pece/formular-social/dtest/.

Přeji pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
22.10.2019 02:47, před 5 lety


Miroslav Prousek

Hodnocení:

Komentář: Vodafone mě pouze utvrdil v tom, že chyba není na mojí straně. Vždy mám rád vše černé na bílém, ale praktiky operátorů zřejmě spoléhají na nejasnost a nepodloženost telefonické komunikace, ke které vás nutí, když určité tarify nelze sjednat jiným způsobem. Všichni jsme jen lidi a na řečenou chybu se snadno zapomene, protože ji nelze dokázat, i když bývají hovory nahrávány. Mrzí mě, že dlouholetou bezchybnou spolupráci dovedl Vodafone ke zvažovanému konci. Kdybych věděl, že má můj tarif dvouletou platnost a před koncem této lhůty lze prodloužit za stávajících podmínek, udělal bych to. Operátor ale svoji chybu nikdy neuzná a co na tom, jestli jste jeho zákazníkem rok nebo 16 let. Je to velmi smutný přístup, který pouze podtrhuje všeobecné jednání na této úrovní takovýchto nebo podobných subjektů.