Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.07.2017 koupil osobní automobil VW Touran 2.0 TDI 125kW DSG Highline, na jméno Pavel Filípek. V týdnu 5.8.-11.8.2019 byly u nás nízké ranní teploty a chtělo sepnout přídavné topení WEBASTO, ale napsalo to chybu na přístrojové desce 'Závada přídavného topení'. Byl jsem i na diagnostice v original servisu VW a tam mi řekli, že je tam špatné oběhové čerpadlo, čidlo teploty - zkrat a žhavící svíčky. Podle občanského zákoníku je to zkrytá vada, která se během testovací jízdy u společnosti DAVO CAR, s.r.o. neprojevila. Se společností jsem tuto záležitost řešil a reklamoval jako skrytou závadu a chtěl se s nimi domluvit, abych nemusel téměř 400km do Olbramovic u Benešova (bydlím 25km od Olomouce), že to nechám opravit v Olomouci a oni proplatí fakturu. Bohužel na toto nepřistoupili tak se s prosbou obracím na vás. Nyní budu nechávat nezávislé topení opravovat, aby nám na zimu v autě již fungovalo.
Automobil VW Touran 2.0 TDI 125kW DSG Highline
Oprava nezávislého topení v Olomouci a proplacení faktury z originálního servisu VW společností DAVO CAR, s.r.o.
|
Tweet |
Byla-li použitá věc (v tomto případě vozidlo) zakoupena kupujícím, který v právním vztahu vystupuje jako spotřebitel (mimo svou podnikatelskou činnost), a prodávajícím je podnikatel, použijí se ustanovení o prodeji zboží v obchodě.
V takovém případě je kupující oprávněn uplatnit právo z vady (reklamaci), která se vyskytne u této věci, v době dvaceti čtyř měsíců od jejího převzetí. Jelikož se jedná o použitou věc, je možné tuto zákonnou dobu po dohodě stran zkrátit o polovinu, tedy na dvanáct měsíců. Uplatnil-li kupující toto své právo, je prodávající povinen vydat mu písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje (reklamační protokol). Prodávající má dále povinnost potvrdit kupujícímu datum a způsob vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a doby jejího trvání. Zamítl-li prodávající reklamaci, musí tento svůj krok písemně odůvodnit.
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
K vyřízení reklamace je nutné, aby spotřebitel umožnil prodávajícímu posouzení vady. V daném případě je tedy nutné, aby spotřebitel v případě, kdy na vozidle reklamuje vadu, poskytnul součinnost takového charakteru, že přistaví vozidlo a umožní prodávajícímu důkladně vozidlo prohlédnout, vadu zhodnotit a určit nejlepší možný postup řešení, pokud se na vozidle skutečně vykytuje vada.
Jestliže reklamace neproběhla touto formou, potom nelze tvrdit, že bylo vozidlo reklamováno. Jiná situace by byla, kdyby prodávající odmítl dopředu vozidlo k reklamaci přijmout. Potom by porušil povinnost přijmout reklamaci, kterou mu stanovuje § 19 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel by měl věc nejprve reklamovat a žádat nápravu v podobě opravy věci, nebude-li to možné, má právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat i přiměřenou slevu. Práva z vadného plnění není možné uplatnit na vadu, o které spotřebitel před převzetím věci věděl a byl na ní upozorněn. Jedná-li se o skrytou vadu, je za ní odpovědný prodávající.
Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od kupní smlouvy odstoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.