Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vymahatelská společnost odkazující se na svou "renomovanost" mající majitele v zahraničí zaslala výzvu k úhradě dluhu, ke kterému každým dnem naskakují penále. Je to za zboží, které nebylo objednáno. Zřejmě Alektum získala údaje od jiné podivné společnosti, která své sídlo má pro změnu ve Švýcarsku. Paradoxní je, jak se zaměstnanci (konkrétně pí. P.F. -zřejmě smyšlené jméno, i se svým kolegou) oháněli předpisem GDPR, že nemohou poskytnou údaje k dluhu. Není možné se sejít osobně. Není tedy kancelář, kam se lze dovolat vysvětlení, není s nimi možno komunikovat (hrubé jednání z jejich strany).
Prověřit společnost. Uveřejnit mediálně a zejména upozornit veřejnost, aby neplatili za něco, co si neobjednali, a to zejména pod nátlakem hrozivě vyhlížející společnosti vymáhající neexistující dluhy od naivních lidí.
|
Tweet |
Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebitel by měl namítat, že odběr zboží odhlásil a zboží zaslané po ukončení závazku již bylo neobjednaným plněním ve smyslu § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ji o tom vyrozumět.
Pokud je po spotřebiteli vymáhána částka subjektem, který není jeho původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by společnost vydat společnosti ALEKTUM INKASSO, s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky - uzavření kupní smlouvy. Spotřebitel může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochoten svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitel jistý neexistencí smlouvy nebo nedodáním zboží.
Absentuje číslo případu, bez něj není možné se k věci dál vyjádřit.
Alektum, s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.