Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dobrý deň, chcela by som odstúpiť od zmluvy, cez internet som objednala magnetické vložky, ktoré boli v cene 48 eura lebo ste ich mali v akcii, objednávku ste u mna overovali ešte aj cez telefón, a prišiel mi mail o cene zásielky na 98 eura, ja som si tovar za takúto cenu u Vás neobjednávala a preto som zásielku ani neprebrala. Od zmluvy odstupujem a tak mi dajte vedieť čo mám vyplniť aký formulár aby som od zmluvy mohla odstúpiť.
vďaka za opdoveď.
Na Vašej stránke nie je na Vás priamy kontakt, ani popis, ako sa dá od zmluvy odstúpiť. Podľa zákona to tam máte mať uvedené.
Bartalská
magnetické vložky
odstúpenie od zmluvy
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy prostým nepřevzetím zboží možné není - je nutné o tomto rozhodnutí prodávajícího informovat, a pokud už je zboží na cestě, mělo by ze strany kupujícího spotřebitele dojít k převzetí zboží a jeho následnému vrácení prodávajícímu na náklady spotřebitele. Pokud k převzetí nedošlo, nebrání to tomu, aby spotřebitelka mohla od smlouvy odstoupit.
Co se týče odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů v případě uzavření smlouvy přes internet, je nutné vzít kromě § 1829 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v potaz také směrnici Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU, o právech spotřebitelů, která je předlohou ustanovení transponovaných do českého právního řádu. Konkrétně se jedná o recitál č. 40, který uvádí, že v případě kupní smlouvy uzavřené přes internet by měl mít spotřebitel právo odstoupit od smlouvy také před získáním zboží do fyzického držení. K tomu je ale podle čl. 11 odst. 1 směrnice nutné, aby spotřebitel buď použil vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, nebo učinil jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící v Polsku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.