Společnost


Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36055Neuznaná reklamace za poškození balíku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.10.2019, před 5 lety

Eva Hadačová

Znění stížnosti

Posílala jsem balík po přepravci DPD, připlatila jsem i označení křehké. Stejné balíky jsem posílala již víckrát a NIKDY mi při převzetí zaměstnanec neřekl, že by byl balík špatně balen a nebo že ho takto zabalený nepřevezme. Balila jsem je vždy do bublinkové folie a strečové fólie a celá přelepovala lepící páskou. Nikdy nebyl problém, až 10.9.2019 přišla zásilka odběrateli prasklá a poškozená . Ihned jsem vše reklamovala u DPD. Dnes mi přišlo vyjádření, že ale vzhledem k tomu, že nedošlo ke splnění podmínek pro kladné vyřízení Vaší reklamace, nemůžu ji uznat jako oprávněnou.Ve Vašem případě nebyla zásilka vzhledem k charakteru přepravovaného obsahu
dostatečně zabezpečena proti nebezpečí systémové přepravy.Strečová fólie s bublinkovou fólií nejsou vhodným přepravním obalem zásilky zasílané
prostřednictvím systémové přepravy.


Produkt

spoiler křídlo pro Škoda Octavia 1


Požadované řešení

Nikdy jsem s dopravcem DPD neměla problémy, často využívala jeho služeb.Nechci se obohatit, pouze zaplatit částku, kterou jsem měla uvedeno na dobírce za zboží, nic víc, neuplatňovala sem ani zaplacení částky za přepravu a za štítek KŘEHKÉ.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2019 15:20, před 5 lety

Vznikne-li na převzaté zásilce při obstarávání přepravy škoda, zasílatel ji nahradí, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo zda škodu způsobil přepravce.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Hradí se vždy skutečná škoda. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (odpovídajícím nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a zasílatelem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.

Pokud dopravce uplatněnou reklamaci zamítl a stěžovatel se přesto domnívá, že tak učinil neoprávněně, bude nutné vyřízenou reklamaci rozporovat. Stěžovatel má možnost obrátit se na znalce, který posoudí, jakým způsobem k poškození zásilky došlo. Zásilku je nutno předložit v takovém stavu, v jakém byla dodána, tzn. včetně vnějšího i vnitřního balení. Znalecké posudky píší soudní znalci, jejichž seznam nalezne stěžovatel na www.justice.cz. Soudního znalce je vhodné nejprve kontaktovat a zeptat se ho, zda-li je schopen tuto vadu dodání posoudit. Náklady na soudního znalce, pokud dá za pravdu stěžovateli, lze následně požadovat po dopravci v rámci § 1924 zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník, jakožto náklady účelně vynaložené k uplatnění práva z vadného plnění. Spotřebitel také může žádat vrácení peněžních prostředků, které společnosti uhradil za službu, neboť společnost porušila svou smluvní povinnost podstatným způsobem.

Odmítne-li však zasílatel škodu nahradit, bude nutné náhradu způsobené újmy řešit soudní cestou. Ještě před podáním žaloby se posílá předžalobní výzva.

V případě, že dojde mezi zasílatelem a příkazcem, který je spotřebitelem podle zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele v platném znění, ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může rovněž spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2019 20:36, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.