Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dceři jsme koupili v A3 SPORT batoh zn. PUMA. Značkové věci u mladých letí, cena je vyšší, což by mělo odpovídat i kvalitě. Ale ouha! Ač je dcera na věci opatrná, takže jsme nemuseli batoh nijak prát, čistit a jen se čistě užíval, stalo se po roce, že bílý nápis, který byl dominantou batohu se začal odlupovat a batoh získal punc koupě z výprodeje v second handu. řekli jsme si, "stane se." S vědomím, že značkové zboží se právem nazývá značkovým a firma, která jej prodává se značkově chová, dali jsme batoh reklamovat. Bohužel, došla zamítavá odpověď, kdy znalec posoudil, že reklamace je neoprávněná a zamítá se. Paradoxně, máme doma batoh od našich asijských prodejců, kde obyčejný "neznačkový" nápis drží léta jako přibitý. Ač se k batohu chováme nedestruktivně a přímo ohleduplně, spravedlnosti se nedočkáme. Čert ví, jaké jakosti je zboží od A3 SPORT, a zda tu neplatí zásada levně nakoupit, se ziskem prodat a potom potopa...
Černý batoh zn. PUMA na ramena. Bílý nápis, který se začal po roce odlupovat. Pravděpodobně se může nosit jen po obýváku.
Již ten samý batoh nechceme, víme, jaký by byl po roce. Takže vrácení platby a vyzkoušení jiného produktu od A3 SPORT. Nechceme hned při prvním nezdaru zatratit tuto firmu, pokud i ona se k nám nezachová macešsky. Jinak příště zvolíme jiného prodejce.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.