Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
považuji se za poměrně gramotného v oblasti internetu, IT, ekonomické oblasti. I přes to jsem v citlivou dobu naletěl nekalým praktikám společnosti, která uvádí své údaje takto:be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg, v Čechách je zastupována lokálním servisem, který nemá zjistitelné sídlo, na internetu vystupuje pouze jediný konkrétní člověk s adresou : michal.hlavacek@be2.com
firma je provozovatelem seznamovacího portálu, který na první pohled vypadá velmi sofistikovaně https://www.academic-singles.cz
Způsob "získávání" klientů je dle mého názoru nemorální a protizákonný. Podle zjištění spotřebitelských serverů (např. vasestiznosti.cz) lze ověřit, že tento problém přetrvává několik let bez jakékoli regulace. Z rozhovorů s klienty tohoto serveru lze odhadnout, že dochází k masivnímu okrádání nekalým způsobem v obrovském rozsahu.
Při přijímání prvotního závazku jsou informace natolik manipulované graficky, významově, že již v tuto chvíli dochází k záměrnému matení zákazníků (viz soubor uvodni obrazovka). Základní "členství" zákazníkům nedovoluje nahlížet na podrobné profily ostatních uživatelů, je využit přirozená behaviorálně známá reakce, která zákazníka navede na zakoupení "Prémiového" členství.
Následná komunikace přichází ve chvíli, kdy zákazník zjistí, že to co považoval za měsíční zkoušku není po 14 dnech vypověditelná služba. Český servis služby vám lakonicky oznámí, že již běží zpracování další platby a proto musíte vyčerpat jejich úžasné služby po další 3 měsíce za cenu, která je uvedena v téměř neviditelném oddíle úvodní obrazovky. Prémiové členství tak nelze zrušit v průběhu těchto třech měsíců, ani nelze odstranit profil uživatele, i když to uživatel výslovně požaduje. V případě, že zákazník nechce zaplatit určenou částku (2.247 Kč) za tři měsíce, je mu automaticky členství prodlouženo a napočítána další částka. Přičemž veškerá komunikace se zákaznickým servisem je prováděna se záměrným cca 6 denním zpoždění, aby se možné lhůty prodlužovali v "kýžený" výsledek, kdy mají zákazníka v další pasti. Ze stížností zákazníků (vasestiznosti.cz) vyplývá, že dochází i k úkonům exekučního řízení.
Situaci považuji osobně i obecně za krajně závadnou. Podnět jsem podal na ČOI.A prosím i tuto službu o pomoc a aktivní konání v pomoci zákazníkům - spotřebitelům v tomto problému. Prosím kontaktujte mě v případě potřeby informace doplnit či doložit mailovou korespondenci se společností.
Uvedeno v popisu stížnosti
Okamžité zrušení smluvního závazku, vymazání profilu a veškerých osobních údajů, změna obchodních podmínek a nastavení zákonných norem nebo okamžité zrušení služby. Vyúčtování služeb k datu podání výpovědi.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte prosím na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Kontaktoval mne Zákaznický servis a zaslal mě "uvítací email" který jsem měl obdržet při aktivaci "premiového členství". Nikdy jsem tento mail neobdržel, nebyl ani smazán protispamovou ochranou. Byl tak zjevně účelově vytvořen jako podvodný důkaz. Tuto věc lze prokázat.
Proč se na těchto stránkách nic nedočteme od společnosti a pouze najdeme opakující odkaz na "osobní" kontakt zjevně neexistujícího pana Hlaváčka?
Chci od nich potvrzení ukončení smluvních závazků, vyúčtování služeb - daňový doklad!
Nic z toho mi i přes několikerou urgenci neposlali, pouze dál mlží.
Neměli by tady rozhodně podnikat!
Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby spotřebiteli poskytla požadované podklady.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.