Společnost


Deoline Group s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36081Nepravdivý popis zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 16 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.10.2019, před 5 lety

Iveta Paulínyová

Znění stížnosti

V internetovém obchodě jsem si zakoupila bílou popisovací tabuli 180x120 cm v dřevěném rámu.
Poté, co mi tabule přišla, jsem nejdřív zjistila, že zásilka není kompletní (k tabuli chyběla odkládací police a stírací houba). Pak jsem zjistila, že dřevěný rám není dřevěný, ale jakýsi laminát. Rozhodla jsem se o odstoupení od smlouvy. Oznámila jsem to tedy prodejci, tabuli zabalila (již už ne do původního obalu), na své náklady objednala přepravu a zaslala zpátky. Po několika dnech mi internetový obchod zaslal mail, kde mě informuje, že balík převzal v nepoškozeném stavu, ale po rozbalení zjistil, že rám tabule je prasklý a zamítá mi odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Celkem jsem za tuto objednávku zaplatila 4.425,- Kč. Od internetového obchodu mi přijde podvodné vydávat MDF rám za dřevěný. MDF rám bych si prostě nekoupila, teď nemám ani tabuli, ani peníze a řeším prasklý rám a čí je chyba toho prasklého rámu.
Budu vám moc vděčná za radu.


Produkt

Nemagnetická tabule popisovací dřevěný rám 32 mm (180 x 120 cm)


Požadované řešení

Ráda bych dostala zpátky peníze. Momentálně chápu, že věc se docela zkomplikovala, že je momentálně rám reklamované tabule prasklý. Každá strana si tvrdí teď tu svou. E-shop, že jsem tabuli nezabalila místo do 5 vrstvého kartonu, ale pouze do několika vrstev jednovrstvého kartonu. já, ale nejsem žádný odborník na balení a balila to poctivě, jak nejlépe jsem uměla. Já zase tvrdím, že kdyby e-shop neuváděl špatně popis zboží (uvádí dřevěný rám a na po pravdě MDF rám), tak bych si tabuli nezakoupila a nemusela nic vracet. Zaplatila jsem již dost - 4.425,- Kč za zboží, zpáteční přepravu za 582,- Kč + roli strečové folie.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2019 13:25, před 5 lety

Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.

V případě poškození zboží je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.

V případě poškození tedy nelze "zamítnout odstoupení", nýbrž pouze přiměřeně snížit částku, která má být spotřebiteli navrácena. Přičemž se musí vycházet ze závažnosti daného poškození.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2020 09:03, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.