Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den
Loni jsem si zakoupil do nového noteboku roční licenci Avast Clean up.
Nyní jsem objevil v mém bankovním výpisu zatím nezaúčtovanou transakci
ve výši 790 Kč na prodloužení licence. Nevím,že bych si něco takového
při nákupu dohadoval. Dále jsem zkoušel se přihlásit na účet Avast, abych mohl zjistit podrobnosti mé objednávky, ale žádné údaje pro přístup na účet mi na můj email nepřišli. Asi tímto Avast brání možnosti zamezení automatického prodlužovaní licencí zákazníkem.Toto jednání považuji za
podlé, nefér bez možnosti obrany a jednoznačně výhodné pro Avast,ale ne
pro zákazníka.Chci docílit zrušení prodloužení licence pro nedůvěru v poskytovatele služby a jejich nefér jednostranného jednání se zákazníkem.
Děkuji předem za odpověď
Objednávka č.26139060408 z 29.10.2018 ve výši 390 Kč a prodloužení č.67912264500 z 14.10.2019 ve výši 790 Kč
Chci docílit zrušení prodloužení licence pro nedůvěru v poskytovatele služby a jejich nefér jednostranného jednání se zákazníkem.
|
Tweet |
Samotná prolongace (prodloužení) smluvního vztahu není zakázaná. Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud společnost před uzavřením smlouvy spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
Vaše licence XXXXXXX byla automaticky obnovena na základě Vaší objednávky XXXXXXX z roku 2018.
Automatické obnovení je u Vaší objednávky stále aktivní.
Doporučujeme Vám kontaktovat společnost Avast přímo na https://support.avast.com/cs-cz/contact/ a vyřešit Vaši žádost s našimi agenty.
P.S. XXXXXXX je uvedeno u Vašich osobních údajů, které na této platformě nemůžeme sdílet.
Dobrý den.
Avast mi odpověděl, že zrušil automatické prodloužení licence.
Požádal jsem je ještě o zrušení platby za prodloužení
č.67912264500 z 14.10.2019 ve výši 790 Kč, protože z jejich
odpovědi nebylo patrné, že tak učiní.Nyní čekám na odpověď.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na dotaz spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.