Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
26.září 2019 jsem v pobočce AAA Kolín zakoupil vůz KIA Sportage. Ani po deseti pracovních dnech jsem neobdržel technický průkaz. Po osobní urgenci mi volal manažer a ani po jeho ujištění, že doklad obdržím maximálně v úterý 15.10. jsem doklad neobdržel. Při prodeji mi nebyla předána kupní smlouva, jen protokol o zkušební jízdě a předání vozidla, stvrzenky o zaplacení.
Dalším bodem jsou prodejní praktiky AAA. Ve zkušební jízdě se zákazník o závadách nedozví. V mém případě se jednalo o nefunkční display navigace. Potom nechaji zákazníka více jak hodinu čekat. Poté je zákazník zavalen milionem informací a tiskovin, ze kterých mu jde hlava kolem. Podpisy a podpisy, aniž by člověk mohl obsáhnout, co vlastně podepisuje, i když je mu samozřejmě dána možnost vše prostudovat. Laik se v té záplavě ale stejně nemůže zorientovat. Jen o ochraně osobních údajů jsou tři listy.
Byl mi dán k podpisu protokol o zkušební jízdě. Podepsal jsem ho, protože jízdu jsem skutečně absolvoval. Až později jsem shledal, že se jednalo i o protokol předání vozu s uvedenými závadami, se kterými mě technik při zkušební jízdě neseznamil. Mimo jiné i to, že vozidlo je po havárii.
KIA Sportage 2.0 CRDi Comfort Plus, reg.značka 7AT1831
Požaduji urychlené dodání technického průkazu vozidla.
|
Tweet |
Jednou z povinností prodávajícího v rámci kupní smlouvy je dle § 2087 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, předání dokladů, které se k věci vztahují. Obzvláště pak doklady potřebné k převzetí a užívání věci, což jednoznačně platí právě pro doklady k automobilu. Ust. § 2094 odst. 1 dále stanoví že má-li k předání dojít při zaplacení kupní ceny, předá prodávající doklady v místě placení. Odst. 2 téhož paragrafu občanského zákoníku potom má dojít k předání dokladů při odevzdání věci.
Jestliže tak prodávající doklady nedodal, je na místě jej vyzvat, aby tak učinil. Prodávající zároveň odpovídá za případnou škodu, která by takovým jeho jednáním vznikla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Braňko,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení a mám informaci, že zásilka s doklady Vám již byla doručena. Děkuji, že jste využil tohoto fóra k řešení své stížnosti a věřím, že záležitost byla uzavřena k oboustranné spokojenosti.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.