Společnost


AUTOSTENLLY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36148Neuznaná reklamace / neuznané odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.10.2019, před 5 lety

Monika Čeremšáková

Znění stížnosti

Dne 31.7.2019 jsem spolu se svým manželem zakoupila ojeté vozidlo Citroen C4 Picasso 1.6. HDi. Vozidlo bylo zakoupeno a registrováno na mé jméno.

Na vozidle se po krátkém užívání objevila řada závad, některé závažné (porucha převodovky), a proto manžel zajel automobil reklamovat.
Vozidlo předal do reklamace 30.8.2019 na provozovně prodávajícího a převzal Protokol o reklamaci motorového vozidla (orazítkovaný a podepsaný). Následně jsme čekali na vyřízení reklamace. Jelikož se nikdo více než 30 dní neozval, tak jsme 3.10.2019 zavolali na provozovnu a chtěli jsme se informovat o výsledku reklamace. Bylo nám sděleno, že reklamace byla zamítnuta jako neopodstatněná, protože bylo v převodovce málo oleje. K ostatním závadám se prodejce nevyjádřil.

Jelikož ale již uběhla doba 30 dnů od podání reklamace a prodejce nesplnil povinnost včas reklamaci vyřídit, tak jsme se rozhodli, že odstoupíme od kupní smlouvy. Zaslali jsme prodejci dopis, ve kterém jsme popsali, že odstupujeme od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace.

Prodejce zpět zaslal Sdělení ve věci odstoupení od kupní smlouvy, ve kterém sdělil, že náš nárok neuznává, jelikož jsem reklamaci neuplatnila já osobně, ale můj manžel, který, dle názoru prodejce, bez plné moci nemůže reklamaci uplatnit. Dále nám dává možnost pokusit se uplatnit reklamaci znovu.

V zaslaném sdělení je bohužel několik nepravdivých tvrzení. Prodejce tvrdí, že manžela poučil, že bez plné moci nemůže reklamaci uplatnit, ačkoli ve skutečnosti nic takového neřekl a reklamaci bez problému přijal a vystavil reklamační protokol. Dále prodejce tvrdí, že manžela několikrát mezi 20. a 27. zářím telefonicky kontaktoval, ačkoli ve skutečnosti nikdo nevolal a na výsledek reklamace jsme se museli dotazovat my.

Jsem přesvědčena, že:
1) Předáním orazítkovaného a podepsaného reklamačního protokolu prodávající reklamaci přijal a od 30.8.2019 běžela lhůta pro vyřízení.
2) Manžel je oprávněn zastupovat druhého manžela v jeho běžných záležitostech bez písemné plné moci.


Produkt

Citroen C4 Picasso 1.6. HDi, SPZ 6U8 3941, VIN: VF7UA9HZH45030560


Požadované řešení

Chtěla bych, aby prodejce uznal odstoupení od kupní smlouvy a vrátil nám peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2019 12:34, před 5 lety

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku (https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace).

Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení nebo zamítnutí reklamace. V případě soudního sporu je na prodejci, aby prokázal, že tuto informační povinnost splnil.

Dle ustanovení § 696 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má manžel právo zastupovat druhého manžela v jeho běžných záležitostech. Uplatnění reklamace tedy považujeme za platné, nadto stvrzené vystavením reklamačního protokolu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2020 23:00, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.