Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
2.9.2019 jsem dopravil (už potřetí) k reklamaci sedací soupravu s tím, že jsem tentokrát nahlásil více závad najednou a jako vyřízení reklamace jsem ihned požadoval vrácení peněz, jelikož to byla i jedna z možností v reklamačním formuláři který jsem musel vyplnit. Prodejce nechal soupravu opravit u výrobce aniž by mě informoval a následně mi jen sdělil, že je reklamace vyřešena opravou. Navíc ne všech částí, a ani nedodal do 30 dní od zahájení reklamace odůvodnění proč. Obratem jsem na radu spotř. poradny dTestu zaslal dopis s odstoupením od smlouvy s žádostí o vyplacení peněz. Prodejce to odmítá, neboť jsem údajně měl toto udělat před zahájením reklamace a považuje tudíž reklamaci za vyřízenou.
1× Produkt: SYDNEY, Vzory: Sedák:INARI 28, Korpus:INARI 23, Strana: Levá. Cena 15000 Kč
Vrácení financí za sedací soupravu a nákladů na dopravu.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo od smlouvy odstoupit.
Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována, rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Odstoupit může spotřebitel rovněž v případě, že věc vykazuje více vad (alespoň 3 současně). Pokud tedy spotřebitel při uplatnění reklamace žádal odstoupení od smlouvy (vrácení kupní ceny apod.), má prodávající povinnost této volbě práva spotřebitele vyhovět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.