Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#36170Nepřiměřená doba ukončení smlouvy vč. platby be2

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.10.2019, před 5 lety

Radek Šmok

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 11.9.2019 jsem si u zmíněné seznamky zakoupil zkušební členství.
Před vypršením měsíčního členství jsem 8.10.2019 vypovídal členství emailem.
9.10. jsem obdržel odpověď s informací, že výpověď musí být písemná s podpisem, proto jsem ještě týž den poslal emailem scan výpovědi včetně mého podpisu.
10.10. jsem obdržel informaci o tom, že mé členství bude ukončeno až 11/01/2020 a plánované platby budou zpracovány.
Po důkladném přečtení obchodních podmínek jsem zjistil, jak je to z výpovědní dobou apod, což mi v dnešní době přijde nepřiměřené, možná podvodné.
11.10. jsem na be2 poslal email v následujícím znění:
"Presto věřím, že bychom se mohli domluvit na ukončení dříve než 11/01/2020, protože automatické prodloužení hned o 3 měsíce je trochu moc a neodpovídá dobrým mravům.
Jsem ochotný souhlasit s prodloužením o 1 měsíc, veřím že mi v tomto můžete vyjít vstříc. To je myslím rozumná dohoda.
Nejspíše mi budete znovu citovat obchodní podmínky, ale jsme lidé a věřím, že se můžeme domluvit"
Odpověď jsem zatím nedostal.
Platbu si be2 ještě nestrhli, ale denně se o to snaží (snížil jsem si zůstatek na účtu).

Můžete mi prosím poradit, jak zabránit stržení částky vyšší než 2000 Kč z účtu a ukončit smlouvu s be2 dříve, než v lednu 2020?
Předem Vám děkuji
S pozdravem, Radek Šmok


Požadované řešení

Ukončení okamžitě (jak je u internetových služeb běžným zvykem), nebo alespoň s přiměřenou výpovědní dobou (1 měsíc) a odpovídající platbou


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2019 10:33, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.10.2019 12:21, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

Mějte prosím na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.10.2019 14:29, před 5 lety


Radek Šmok

Dobrý den,
17.10.2019 ve 12:24 jsem přeposlal celou komunikaci na výše uvedený email. Do této chvíle jsem neobdržel žádnou reakci ... kromě snahy o stržení peněz.
Zatím dále vyčkávám, zda se reakce dočkám

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2019 15:55, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2020 23:37, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.