Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#36196Automatické prodloužení na další 3 měsíce bez souhlasu zákazníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.10.2019, před 5 lety

Věra Kučerová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 8.9.2019 mi přišla e-mailem nabídka služeb přes aplikaci Singles50. Zdála se mi zajímavá, takže jsem se zaregistrovala,vyplnila dotazník a uhradila kartou první měsíc prémiového členství za 149 Kč. Přestože v obchodních podmínkách uvádějí, že budu při objednání zpoplatněných služeb na to upozorněna a budou mi sděleny platební podmínky, nic takového neproběhlo. Nebyla jsem také upozorněna, že se vlastně zavazuji hradit služby na celé čtyři měsíce (po první platbě 149 Kč ještě třikrát po 2.247,- Kč, které si sami strhnou!) a že po zkušebním prvním měsíci nemám nárok služby ukončit. Nic o takovém závazku a takové smluvené době neuvádí ani jejich obchodní podmínky (hovoří se jen o "např. tři měsíce, šest měsíců...") - stáhla jsem je a mohu je poslat. Jen v odstavci, kde řeší možnost společnosti zablokovat zákazníkovi přístup ke službám, pokud je využívá v rozporu se zákonem, je na konci uvedeno (tedy docela nelogicky - poněkud ne k věci - přilepeno), že společnost, pokud se jim nezaplatí nebo zaplatí méně než 350 EUR, má nárok na smluvní pokutu do výše 350 EUR. Toho jsem si na počátku nevšimla. Poté, co mi vybrali z karty prvních 2.247 Kč, jsem poslala e-mailem výpověď s tím, že žádám o ukončení služeb ke dni 7.11.2019 - tj. do doby, na kterou mám jejich svévolným stržením předplaceno. Ještě dvakrát jsem jim znovu psala s tím, že na tak drahé služby nemám příjmy, a tudíž další měsíce neobjednávám. Odpovídají mi stále dokola, že služby ukončí až k 8.1.2020. Zrušila jsem tedy v bance platební kartu.
Ráda bych se ujistila, že podobný neseriozní postup seznamky včetně jejich zvláštních obchodních podmínek, kdy po vás požadují úhrady za služby dalších měsíců, které si nehodláte předplatit a již nepotřebujete a nehodláte využívat, neodpovídá standardu spotřebitele v naší republice, že jejich smluvní pokuta je nehorázná a že tím, že jsem v bance znemožnila, aby si další platby strhli, se nevystavuji žádnému nebezpečí zadlužení vůči jejich společnosti.


Produkt

vše viz výše - jen doplňuji, že obchodní podmínky obsahují naprosto nestandardní požadavek-cituji: "Zákazník se zavazuje, že se vůči společnosti Singles50 vzdá veškerých žalob, nároků na náhradu škody, ztrát nebo požadavků, které mohou vzniknout na základě jeho registrace a využívání služeb Singles50." Kromě toho upozorňuji, že společnost sama nedodržuje své vlastní obchodní podmínky - viz text "Před využitím zpoplatněného výkonu bude zákazník upozorněn na to, že výkon je zpoplatněný, a bude mu sdělena výše plateb, které bude muset v případě objednání provést." a též "(4) Objednáním zpoplatněného výkonu uzavírá registrovaný zákazník poté další smluvní poměr se společností Singles50 oddělený od registrace (tzv. ”Prémiové členství”), pro který rovněž platí tyto Všeobecné obchodní podmínky. Zákazník bude před uzavřením tohoto dalšího smluvního poměru informován o zpoplatnění služby a příslušně platných cenách a platebních podmínkách."


Požadované řešení

Nežádám vrácení peněz, ale ukončení poskytování služeb ke dni 7.11. (resp. 8.11.)2019, tj. do doby, na kterou mám předplaceno.
Zároveň žádám o prověření souladu jejich obchodních podmínek se standardem spotřebitele v ČR a v případě nesouladu uvedení těchto podmínek do náležité podoby, aby nemohli podobně jako já naletět další klienti. Velmi bych uvítala, kdyby upravili svou aplikaci Singles50 v tom směru, že před první úhradou budou jednoznačně informovat zákazníka, jaké závazky mu povolením platby vzniknou, jaké platební podmínky musí dodržet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2019 10:00, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.

V případě, že by se společnost rozhodla tento údajný dluh vymáhat prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebitelka by si měla uchovat veškerou dokumentaci, která prokazuje, že smlouvu se společností ukončila, případně že se snažila smlouvu ukončit, avšak ze strany společnosti jí to nebylo umožněno.

Co se spotřebitelkou uváděné smluvní pokuty týče, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I.ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Co se týče dalších ustanovení v obchodních podmínkách společnosti (např. vzdání se možnosti podat na společnost žalobu), ustanovení § 1813 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, platí, že "má se za to, že zakázaná jsou ujednání, která zakládají v rozporu s požadavkem přiměřenosti významnou nerovnováhu práv nebo povinností stran v neprospěch spotřebitele." A dále dle ustanovení § 1812 OZ: "K ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.10.2019 13:29, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

Mějte prosím na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.10.2019 15:32, před 5 lety


Věra Kučerová

Děkuji dTestu - z právního rozboru podle mě jednoznačně vyplývá, že společnost nemá na platby dalších měsíců nárok. Při objednání služeb se mnou žádná doba využívání služeb v řádu několika měsíců nebyla sjednána, na platby smluvní pokuty uvedené v obchodních podmínkách nemají nárok, tím spíš, že jsem žádnou zákonnou povinnost jako zákazník neporušila. Kromě toho jejich podmínky hned v prvním článku uvádějí "Před využitím zpoplatněného výkonu bude zákazník upozorněn na to, že výkon je zpoplatněný, a bude mu sdělena výše plateb, které bude muset v případě objednání provést." (tato jejich podmínka nebyla z jejich strany vůbec splněna). Pochybnosti také vyvolává vůbec i datum, od kdy jsou jejich podmínky platné - jsou totiž nadepsány tak, že poslední úprava byla provedena 07/18/2018. Nevím nic o tom, že by měl rok 2018 18 měsíců! Výpověď jsem podala řádně více než 14 dní před uplynutím doby, na kterou mám služby předplacené (viz samotné jejich podmínky na konci). Zároveň upozorňuji na fakt, že společnost nikde v obchodních podmínkách neuvádí, které služby poskytuje bezplatně (po pouhé registraci - zřejmě jen uveřejnit profil) a které jsou již zpoplatněné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2019 12:43, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2020 23:38, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.