Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#36197Výpověď smlouvy, stažení vymáhání dlužné částky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.10.2019, před 5 lety

Simona Auerová

Znění stížnosti

Dobrý den, v lednu 2018 jsem se registrovala na stránkách BE2, abych si je vyzkoušela. Nevyhovovaly mi, proto jsem se odhlásila a nikdy je už nenavštívila. Nepamatuji si tedy přihlašovací jméno a mail, přes který jsem se registrovala, je zrušený a nemohu se do něj dostat. 22.8.2018 mi bylo z účtu strženo 2 247,-Kč, poté jsem internetové služby zrušila. Žádná upozornění jsem tedy nedostala, až do doby, kdy mi přišla pohledávka od společnosti Intrum na částku 170,67 euro.
Poslala jsem žádost firmě BE2 o deaktivaci účtu a zrušení finanční pohledávky z jiné mailové adresy. Bylo mi odpovězeno, že výpověď z jiné, než registrované mailové adresy neakceptují.


Požadované řešení

Žádám o zrušení účtu i pohledávky 170,67 euro, vymáhané firmou Intrum za služby, které jsem nevyužívala.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2019 10:05, před 5 lety

V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).

Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Spotřebitel by si měl uchovat veškerou dokumentaci, která prokazuje, že smlouvu se společností ukončil, případně že se snažil smlouvu ukončit, avšak ze strany společnosti mu to nebylo umožněno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.10.2019 13:30, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

Mějte prosím na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.10.2019 18:32, před 5 lety


Simona Auerová

Dobrý den,
kontaktovala jsem pana Hlaváčka, ale napsala mi pouze opět jen paní Hájková z oddělení pohledávek. Informovala mě, že mám smůlu, protože jsem nejméně 4 dny před automatickým prodloužením 22.11.2018 nezrušila svoje členství a dlužnou částku předali externí společnosti pro vymáhání dluhů - Intrum, která mi opět poslala dopis o nezaplacené částce 170,67 euro. Kontaktovala jsem mailem českou pobočku firmy Intrum s informací, že problém s be2 řeším, vůbec se mi do dnes neozvali.
Vůbec be2 nebere v potaz, že jsem jejich služby nevyužívala, mail z kterého jsem se přihlašovala již neexistuje, nemohla jsem se tedy ani do jejich systému přihlásit.

Žádám tedy znovu o zrušení účtu a zrušení pohledávky, předané firmě Intrum.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2019 13:31, před 5 lety

Spotřebitelka se může obrátit na svou banku s žádostí o reklamaci karetní transakce (tzv. chargeback).

Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji o reakci ke skutečnostem, které spotřebitelka uvádí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2019 20:52, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2020 23:39, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.