Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
10.9.2019 jsem na e-shopu objednala zboží (šaty) za 517,- . 3.10.2019 zboží přišlo a já jsem poslala dotaz jak postupovat k vrácení zboží a odstoupení od smlouvy. 4.10.2019 jsem si našla sama jak postupovat a odeslala on-line odstoupení od smlouvy i zboží na uvedenou adresu. 10.10.2019 jsem teprve dostala pokyn jak postupovat. Informovala jsem je, že jsem tak již učinila. 18.10.2019 mi přišel tenhle e-mail:
" Vážená paní Fojtová.
Velice si vážíme Vaší důvěry, projevené při uskutečnění objednávky. Těší nás, že jste si vybrali z nabídky našich produktů, které se snažíme vybírat od ověřených dodavatelů. Chápeme vzniklou situaci avšak v současné chvíli nemůžeme Vaší žádosti vyhovět, neboť tento dodavatel tuto možnost neposkytuje.
Je ale několik možností jak Vaše zboží reklamovat. Právě jsme otevřeli reklamační řízení a budeme Vás v co nejbližší době kontaktovat se sdělením dalšího postupu. Za vzniklou situaci se velmi omlouváme.
Děkujeme za strpení.
S přátelským pozdravem,
Hanka Kubíčková
Zákaznická podpora
www.taker.cz"
Já jsem ale zboží nereklamovala, ale žádala jsem o odstoupení od smlouvy. Odpověděla jsem jim, že požaduji aby mi vyhověli, že jsou povinni dodržovat zákon, jinak podám stížnost.
Dámské nádherné společenské šaty | Svatba, Ples - Champagne, S Barva: Champagne, Velikost: S, _reduced_stock: 1 1 517 Kč
Vrátit částku 517,- na můj účet. Uvedený při on-line vyplněném formuláři.
|
Tweet |
Argumentaci tím, že dodavatel neposkytuje možnost odstoupení od smlouvy považujeme za nesprávnou. K uzavření smlouvy dochází mezi prodávajícím (nikoliv dodavatelem) a spotřebitelkou a ta má právo od smlouvy odstoupit dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Spotřebitelka má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnila. V návaznosti na to má prodávající povinnost jí dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitelka tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebitelce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.