Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,už to bude měsíc, co stále dokola posílám mailem žádost o zrušení prémiového členství, o které jsem tuto společnost nikdy nežádala a o zrušení mého profilu. Někdy v září jsem se u nich zaevidovala, nicméně od té doby jsem na profilu už nebyla a když jsem se tam 29.9. vrátila, chtěla přihlásit a zrušit profil, protože jsem služby této společnosti nikdy nevyužila, vykouklo na mě okénko, že byl přístup k mému profilu dočasně pozastaven a proces vymáhání dlužného poplatku zahájen. Můj případ, byl prý předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dlužných poplatků. Vymáhací společnost mě kontaktuje prý mailem, resp. poštou. Po zaplacení bude profil reaktivován. Pokud platba nebude realizovaná, může být ohrožen můj úvěrový rating.
V případě dotazů jsem měla kontaktovat mailem collections@be2.com s uvedením mého referenčního čísla, které mi poslali. To jsem také 29.9. hned udělala a dostala jsem odpověď, že mě zákaznický servis bude kontaktovat do 5 pracovních dní. To se nestalo, takže jsem opět zaslala výpověď mailem a odepsala mi jistá paní Jana Hájková z oddělení pohledávek a mailové adresy
collections@be2.com, že mám veškerou budoucí korespondenci adresovat přímo Vymáhací společnosti.
Vždyť ani nevím, která to je?
Od té doby si jen dopisujeme a já stále posílám přílohou výpověď...žádost o odstoupení od smlouvy s be2, s uvedením svého jména, příjmení, země, mailové adresy a referenčního čísla. Jak mi mohou poslat dopis poštou, když jsem adresu neuvedla?
17.10. mi opět paní Hájková reagovala na mou urgenci o zrušení prémiového členství mailem, že mě kontaktovala externí agentura na vymáhání dluhů prostřednictvím emailu nebo dopisu. Mail jsem zatím žádný neobdržela..dopis také ne. Ve spamu nic nemám.
Nevím co víc dělat.
zrušení prémiového členství a celého profilu
|
Tweet |
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující komunikaci se společností:
Obdrželi jsme Vaši žádost o smazání ze dne 23.10.2019 a zahájili jsme kroky ke smazání Vašeho účtu zaregistrovaného na www.be2.cz pod e-mailovou adresou......
Váš profil už byl deaktivován a není už možné ho používat. K definitivnímu smazání Vašeho účtu a všech osobních údajů pod ním uložených dojde v příštích 10 dnech. Pro dokončení Vás budeme informovat.
Upozorňujeme, že kvůli obchodním a daňověprávním předpisům budou určité údaje uchovávány po dobu 10 let a budou smazány až po uplynutí této lhůty. Budete-li chtít be2 znovu využívat, zaregistrujte si prosím nový účet.
druhý mail opět od jisté paní Hájkové z oddělení pohledávek:
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Můžeme potvrdit, že Vaše žádost o výmaz byla zpracována.
Vzhledem k obchodním a daňovým právním předpisům musejí být určité údaje, jako jsou informace o platbách, uchovány po dobu 10 let a budou vymazány po uplynutí této lhůty.
Můžeme však potvrdit, že veškeré ostatní informace již byly vymazány.
Upozorňujeme, že proces vymáhání pohledávky bude pokračovat až do potvrzení platby.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla případně stížnost ještě doplnit o své vyjádření.
Dobrý den,dne 2.11. mi přišlo potvrzení o smazání účtu. Zároveň mi ale dnes 4.11. přišla výzva od německé vymáhací společnosti INTRUM k zaplacení pohledávky ve výši 169 EUR.
Nechala jsem zablokovat platební kartu.
Platit nic nehodlám.
Obrátit se na banku kvůli řešení požadování částek za automatické prodloužení členství se často zdá jako vůbec nejefektivnější řešení.
Vzhledem k tomu a k výše uvedenému vyjádření spotřebitelky stížnost uzavíráme.