Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
bohužel jsem se také, jako mnoho dalších nepozorných, zaregistrovala omylem do členství Premium na Singles50+. Po zaplacení poplatku 149,-Kč na jeden měsíc jsem členství chtěla okamžitě ukončit, aby nedošlo k automatické prolongaci na další 3 měsíce. Žádosti o ukončení adresované Zákaznickému servisu se vracely bez vyřízení a bez náznaku jakékoli pomoci. Ten nekomunikuje ani neporadí, jak je přislíbeno pod kolonkou POMOC. Bohužel jsem v té době musela přeinstalovat PC a tak se stalo, že jsem zapomněla v přihlašovacím údaji číslo, které tam patřilo. Nicméně ani po doplnění správného přihlašovacího údaje a odeslání výpovědí ze dvou platných emailových adres, zůstaly mé výpovědi bez odezvy. Z karty mi po měsíci odešla částka 2 247,- Kč na účet výše uvedené společnosti. Poplatek v této výši se mi nepodařilo ve Smluvních podmínkách B2 s.r.a.l. a ani nikde jinde najít.
Poté jsem výpovědi odeslala také písemně na adresu uvedenou ve smluvních podmínkách a faxem s předvolbou České republiky. Bohužel ani po deseti dnech nikdo na výpovědi nereaguje. Je to hra o čas a slovíčkaření? Je důležitá formulace: Dávám výpověď namísto např. Žádám o okamžité ukončení? Je zákonné strhnout částku, která není nikde písemně zmíněna? Nebo určitě není viditelně zmíněna?
Děkuji za odpověď.
Magdalena
Seznamka Singles50+
Ukončení členství Premium s datem platnosti odeslané první v řadě doručené žádosti - výpovědi bez dalšího stržení částky 2 247,- Kč.
V případě, že není výše uvedená částka 2 247,- uvedena jako poplatek za prolongaci ve smluvních podmínkách, navrácení zpět v plné výši na můj účet.
Uskutečnění slibované pomoci, návrh na definitivní ukončení členství Premium a členství na Singles50+.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk),
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, v tuto chvíli je už služba Premium ukončena s tím, že jsem v návaznosti na vyjádření dTestu požádala o refundaci částky 2 247,- ale bez úspěchu. Společnosti Be2 mi odmítla peníze vrátit s tím, že jsem nepodala výpověď včas.
Ráda bych všechny upozornila, že písemné ukončení musí obsahovat "Dávám výpověď" nikoli "Žádám o ukončení" apod. Žádostí o ukončení jsem odeslala mnoho, a to jak emailem, písemně a poštou do Lucemburku, tak i faxem na uvedené české číslo. Na nic takového nikdo nikdy nereagoval. Mockrát děkuji dTestu za vstřícnost a čas věnovaný mému problému s ukončením služby Premium na Singles 50+. S přáním všeho dobrého, Magdalena Šťastná.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na případ reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.