Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před dvěmi lety jsem si koupila u společnosti Electro World s. r. o. mobilní telefon Samsung J5. Od té doby už byl telefon 3x v opravě kvůli stejné vadě. Pokaždé mi byla neuznána reklamace, prý jsem telefon rozbila já. 2x jsem si říkala, že to nebudu řešit, a zaplatila jsem opravu v hodnotě 2000,-. Telefon mi přitom nikdy nespadl, měla jsem ochrané sklo a obal, nenosila jsem ho v kapse, nic, nepoškozený displej, ani jeden škrábanec, ale roztekly se mi barvy displeje. Zaměstnance na prodejně v Karlových Varech jsme společně s mým otcem upozorňovali, že se tato situace opakuje už po 3. K naší spokojenosti nás ujistil, že situaci vyřídí, a tvrdil nám, že určitě nebudeme muset nic platit. Nedávno mi přišla odpověď, opět po je po mně žádáno 2000,- za opravu něčeho, co jsem nezpůsobila? A když se snažím bránit, a obhájit, dočkám se neprofesionálního přístupu zaměstnanců, kteří už mě několikrát odbyli, že mám smůlu, a jednali se mnou jako s hlupákem. Koupíte si telefon za 6000,-, za opravy dáte 4000,- , a i když je naprosto očividné, že jde o závadu způsobenou výrobcem, budou ze mě tahat peníze dál? Díky, nechci. Za mě Electro World už nikdy.
Samsung Galaxy J5 2017, Model: SM-J530FZDDETL, IMEI: 353762094701396, S/N: RF8JB0PJR8M
Požaduji bezplatnou opravu telefonu, nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí (tedy, že se jedná o původně skrytou vadu, za kterou prodávající odpovídá).
Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud zaměstnanec společnosti spotřebitelku ujistil, že "nebude muset nic platit", není přípustné, aby společnost částku za třetí opravu nyní účtovala, neboť zaměstnanec svým tvrzením ujednal bezplatnou opravu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
na základe podnetu spotrebiteľky p. Ničovej spoločnosť ElectroWorld vykonala riadnu kontrolu celej reklamačnej genézy, ktorá prebiehala nasledovne:
tovar: GALAXY J5 2017 GLD (SM-J530FZDDETL)´
IMEI: 353762094701396
Zakúpený: 16.12.2017
1. reklamácia: R000287063 zo dna 10.3.2019 bola vybavená riadne a včas a to na základe opodstatneného zamietnutia v súlade s odborným vyjadrením autorizovaného servisu Britex, ktorý po vzhliadnutí uvádza, že na MT bolo zistené mechanické poškodenie, čoho dôsledkom sa prejavuje reklamovaná vada. Zákazník súhlasila s cenovou ponukou 1975Kč. tovar po platenej mimozárručnej oprave zákazník p. Nič Marek prevzal dňa 24.3.2019
2. reklamácia: R000325253 zo dňa 8.9.2019 bola vybavená riadne a včas a to na základe opodstatneného zamietnutia v súlade s odborným vyjadrením autorizovaného servisu Britex, ktorý po vzhliadnutí uvádza, že MT je v stave mechanického poškodenia, čoho dôsledkom je prejavovaná reklamovaná vada. Ide o mechanické poškodenie display - prasklina (spôsobené pádom alebo nadmerným tlakom na MT). Zákazník odmietol cenovú ponuku na mimozáručnú opravu a dňa 2.10.2019 a opätovnou urgenciou dňa 7.11.2019 bol vyzvaný na prevzatie tovaru v pôvodnom stave. MT nie je do dnešného dňa prevzatý.
Zákazník uvádza v podnete, že ide o tretiu reklamáciu ale iné reklamácie ako vyššie uvedené v Našej evidencii nie sú.
Aj napriek vyššie uvedenému spoločnosť ElectroWorld pristupuje k vybaveniu reklamácií R000325253 v prospech zákazníka a to formou úhrady opravy, ide o prejav dobrej vôle formou goodwilu a oprava je klasifikovaná ako mimozáručná oprava mechanicky poškodeného display.
Vyzývam touto cestou zákazníka, aby sa dostavil do predajne Karlove Vary v čase otváracích hodín a podpísal protokol pre mimozáručnú reklamáciu.
Ďakujem.
S pozdravom
Ingrid Weintragerová, manažér oddelenia reklamácií.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.