Společnost


Mgr. Věra Faldýnová

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36293Reklamace pobytového zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.10.2019, před 5 lety

Karolina Veselá

Znění stížnosti

U cestovní kanceláře A21 jsem si začátkem července objednala pobytový zájezd v chorvatském Živogošče ve vile Marija.
Zamluvený pokoj měl být pětilůžkový s výhledem na moře.

Po příjezdu jsme vyhledali osobu, která nás měla ubytovat. Ptala se, kolik nás je. Odpověděla jsem tedy 5. Ona nás však ubytovala ve čtyřlůžkovém pokoji s tím, že jsme si to měli domluvit s agenturou.

Den na to si stěžovala jiná česká skupina na to, že jsou ubytování v jiném pokoji, než měli dostat (4-lůžkový s terasou s výhledem na další část vily).

Zkontaktovala jsem delegáta, který již o situaci něco věděl. Ten nám oznámil, že paní popletla pokoje. V našem pokoji měla být druhá česká skupina, my jsme však měli být v druhém patře, kde se ubytovala skupina z jiné agentury.

Delegát nás prosil, zda bychom si nemohli vyměnit pokoje s druhou českou skupinou, což jsem odmítla a druhá česká skupina moji reakci pochopila.

Delegát situaci dále nijak neřešil, nebo jsme o průběhu řešení nic nevěděli. Dle jeho slov však ani neřešil situaci s jinou agenturou, tak aby došlo k nápravě.

Dne 19. 8. 2019 jsem podala písemnou stížnost na e-mail cestovní agentury.

2. 10. jsme společnost vyzvala k vyjádření. Pracovnice společnosti v e-mailu napsala, že vyřízení u vedení společnosti urgovala.

Do dnešního dne však žádné vyjádření a příp. náprava nepřišla.


Produkt

Pobytový zájezd Živogošče - Chorvatsko, vila Marija


Požadované řešení

Vrácení částky 3.490 Kč za pátou osobu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2019 14:38, před 5 lety

Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.

Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel se může tedy také obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://www.coi.cz/informace-o-adr/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2020 16:00, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.