Společnost


Martes Sport Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36307Neuznaná reklamace - jiný materiál obuvi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.10.2019, před 5 lety

František Řehák

Znění stížnosti

Na základě telefonického rozhovoru prosím o vyjádření ke sporu s prodejcem obuvi Sierra sport s.r.o (Martes sport). Obuv byla zakoupena v prosinci roku 2018 za 1999,- Kč. Zakoupenou obuv jsem začal používat v létě 2019 a v žádném případě mě nenapadlo, že v prodejně, kde mají ve stojanech pouze jednu botu na vyzkoušení a druhou přinese prodavač po zakoupení, dostanu každou botu z jiného materiálu. Rozdíl jsem poznal asi po 3 měsících. Boty jsem použil asi pětkrát. Pokud si rozdílu v materiálu nevšiml třicetiletý prodavač, těžko budu mít v 70 letech ostřejší zrak. Dle podrobného zkoumání reklamace u specialistů z Martesu v Polsku obuv nezměnila své vlastnosti a není shledána chyba materiálu nebo výroby. Lze tedy předpokládat, že prodejcem jsou prodávány boty z různého materiálu standardně i jiným zákazníkům. Asi úsporná opatření.
Dne 6.10.2019 byla reklamace zamítnutá s odůvodněním, že obuv od data koupě nezměnila své vlastnosti a byla vyrobena v souladu se standarty.
Děkuji za pomoc a těším se na vaše vyjádření.
František Řehák


Produkt

Boty MERRELL J06039 MOAB 2 GTX BELUGA


Požadované řešení

Zboží jsme se snažili neúspěšně reklamovat - rádi bychom tedy výměnu zboží nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2019 09:19, před 5 lety

Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, stanovuje případy, kdy je věc vadná. Za vadu věci se bude považovat, pokud věc nebude mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Věc bude také vadná, pokud se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Věc také musí odpovídat jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze.

Má-li věc vady, může spotřebitel žádat opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je však možné pouze v případě, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Nelze-li vadu odstranit opravou věci nebo dodáním nové věci (např. proto, že vadou trpí celá série), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2019 22:22, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.