Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na eshopu www.itage.cz jsem si objednal zboží, které jsem si následně nevyzvedl. Po 5 měsících mne kontaktovala vymahačská firma B4B INKASSO s.r.o., s tím že dlužím firmě ITAGE, s r.o. 138,- Kč za nevyzvednuté zboží a že mi nyní dluh narostl o penále a administrativní polatek za vymáhání dluhu a pokud nezaplatím, tak se to bude řešit soudní cestou.
Uvedené chování nepovažuji za zcela etické. Nejsem právník, ale domnívám se, že by případné poplatky na nevyzvednutí zboží měly být uvedeny jasně a explicitně například v objednávkovém procesu a neschované někde v obchodních podmínkách, kterým bez právního vzdělání běžný člověk ani nerozumí. Jsem ochoten přistoupit na zaplacení vzniklého dluhu, pokud existuje právní důvod jej platit, ale ne již na placení administrativních poplatků za vymáhání dluhu, zejména pak v případě, že jsem o vzniklém dluhu nebyl dostatečně informován ještě pře předáním vymahačské firmě.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2079 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se kupní smlouvou prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu.
Pokud kupující nepřevzal zboží nebo nezaplatil kupní cenu, porušil svou smluvní povinnost. Samotné nepřevzetí zboží smlouvu neruší, aby byla smlouva zrušena, musel by kupující od smlouvy v zákonné lhůtě odstoupit.
Porušením smluvní povinnosti vznikla kupujícímu povinnost nahradit škodu dle § 2913 občanského zákoníku: "Poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit." Dle § 2952 občanského zákoníku se hradí skutečná škoda a to, co poškozenému ušlo (výši škody by měl poškozený prokázat). Pokud tedy v důsledku nepřevzetí/nezaplacení zboží vznikla prodejci škoda (např. náklady na skladování, vymáhání), má nárok na její náhradu. O tom, zda odpovídá výše nárokované částky skutečné škodě, může rozhodnout soud.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.