Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#36332Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.10.2019, před 5 lety

Petra Janíková

Znění stížnosti

V květnu 2019 jsme kupovali na pobočce České Budějovice vůz Škoda Fabia,rv.2003. Auto na první pohled celkem v dobrém stavu,pár kosmetických vad. Ale hned od začátku bylo řečeno,že nebylo bourané,pravidelně servisováno, nedávno dělané rozvody. Jinak stav odpovídající stáří,technická do roku 2021. Vůz jsme projeli,jízdní vlastnosti v pořádku. Pak nastal i komplikace kvůli převodu peněz,ale vyšli vstříc,zaplatila se kauce,abychom si pro vůz mohli zajet následující den. Vzhledem k mému tehdejšímu vysokému stupni těhotenství,jsme byli rádi,že vše šlo hladce (na první pohled). Vůz byl ovšem mimo bazar,na jeho přistavení se čekalo. Před podpisem smlouvy bylo sděleno,že je roční záruka,jestli nemáme zajem o doplňkové služby,apod.
Po necelém měsíci se začala průběžně objevovat kontrolka EPC a kontrolka motoru,které následně zhasli. Hledali jsme příčiny,ale mezitím jsem porodila,tak se pozornost přesunula jinam. Ovšem s vozem začali krom kontrolek i jiné trable. "Zdechani" motoru,ztráta výkonu, " splašení" alarmu . Když jsem vyplnila reklamační list,do 5-ti dnů přišla odpověď. Že vůz měl při předávání to a to a to...rychle jsem sáhla po smlouvě a v protokolu je u všeho ANO. podle toho,by vozidlo nemělo být provozu schopné,už vůbec neprojít technickou a emisemi. Rozvody - stav neznámý,pneu - zimní (při koupi byli a jsou letní), hlučný diferenciál, vysoká kouřivost(u benzínu),vadná převodovka -oprava nutná,poškozené tlumiče - nutná výměna, snížená účinnost ruční brzdy,výrazně opotřebované brzdné kotouče,atd,atd. To jsou závady, kvůli kterým vás vyhodí z tech.kontroly.
Co s autem je,už nejspíš víme a bude se opravovat. Ale nelíbí se mi, že záruka,kterou slibují,je úplně k ničemu. Pořád se nadávalo na AAA,ale Esa jsou taky pěkně vy...ný


Produkt

Prodej vozu Škoda Fabia 16V ,1.4 ; rv.2003


Požadované řešení

Úhrada nákladů za opravu, plus do budoucnosti uvádět do protokolu skutečný technický stav vozu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2019 08:32, před 5 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou a toto jeho rozhodnutí je konečné, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou kupní smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2019 09:57, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.