Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 18.8 jsem na Sreality našla zajímavý domek ke koupi, zaslala jsem tedy požadavek pro více informací a přišel email že pro více informací se musím registrovat na S-dražby.cz, tak jsem tedy učinila. Nikde jsem si nevšimla, že by byl napsán poplatek za registraci 5 000,-. Mám od nich celkem asi 3-4 emaily včetně poslední faktury za registraci. Nikde jsem nebyla upozorněna že bych měla platit poplatek za registraci až včera přišla faktura. Myslím si že je to podvod, ale ohání se tam digitální stopou a dokonce.
Dovolím si přiložit kopii důležitého upozornění :
Důležité upozornění: Registrace klienta ke konkrétní službě je v rámci systému doložitelná pro další případné řešení sporů, stejně tak, jako e-mailová komunikace se zasláním požadovaných informací. Pro vzájemné ušetření vynaloženého času při komunikaci prosím zvažte doložitelnost těchto skutečností digitální stopou zaznamenanou systémem.
Než zahájíte komunikaci z Vaší strany, proveďte prosím rekapitulaci Vámi provedených kroků.
Nevím co s tím. můžete mi prosím poradit.
Prosím o Vaše rozhodnutí.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Lucie, registraci jste provedla dobrovolně. Poplatek je zmíněn opakovaně, nad rámec zákonem stanovených povinností. Ve sdělení před uzavřením smlouvy je poplatek zvýrazněn tučně dokonce 2x, stačil by pouze 1x, ve Smlouvě je také logicky uveden. Na samotné webové stránce je na prvním místě uveřejněn celkový ceník našich služeb, na který musí narazit každý náš klient, pokud se chce opravdu seznámit s našimi Aukčními podmínkami, (Sdělením před uzavřením smlouvy a Smlouvou) což mimo jiné tvrdí při samotné registraci. Pokud to klient učiní, či ne, toto opravdu již nejsme schopni ovlivnit, ale každý spotřebitel by měl postupovat dle „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“, tak jak je tato jejich povinnost definována Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách. Ohledně § 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů se přímo uvádí:" Prodávající je povinen informovat spotřebitele o ceně poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informací o ceně výrobku či služeb jinak vhodně zpřístupnit". Máme za to, že jsme tuto informační povinnost vůči spotřebiteli splnili tím, že jsme tuto informaci o ceně služby vhodně zpřístupnili. Pokud jste opravdu nečetla naše Aukční podmínky, (Sdělením před uzavřením smlouvy a Smlouvou), byť při registraci tvrdíte opak, problém není na naší straně a nepoctivé tvrzení je na Vaši straně. Nechme rozhodnout ADR nebo příslušný soud, zda nárok na poplatek máme či ne.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
po poradě s mým právním zástupcem a úřadem České obchodní inspekce je Vaše upozornění na platbu nedostačující. Jak jsem již Vám již uvedla do emailu požadovanou částku nezaplatím.
Dobrý den paní Schneiderová, pokud tento pocit máte, tak děláte dobře. Toto radíme všem našim klientů, kteří mají pochybnost o našem nároku na poplatek. V žádném případě, nemá význam činit rozhodnutí pod jakýmkoli tlakem. Vyčkejte tedy na podání návrhu na vydání platebního rozkazu a ve lhůtě podejte své námitky, na tuto nutnost obrany ve formě podání námitek ve lhůtě, též upozorňujeme naše nespokojené klienty. Ať tedy tento náš spor je rozhodnut v rámci soudního rozhodnutí. Máme na nárok na poplatek rozdílné názory, což není nic zvláštního, ať tedy rozhodne soud, který je pro tyto účely zřízen.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.