Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#36345Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.10.2019, před 5 lety

JANA MUSILOVÁ

Znění stížnosti

Zakoupila jsem si tel u společnosti alza.cz po roce a něco jsem šla reklamovat tel. z důvodu ohnutí , tam mi bylo řečeno, že tel.je mechanicky poškozen, tudíš mou vinnou , nejsem si jistá že bych tel.nosila v kapse a nějak sem si s ním hrála,vždy byl v pouzdře.Dne 22.9.19 jsem trvala na reklamaci a tak mi to odeslali a přišlo mi ze servisu, že je to oprava za nějakou částku zda budu chtít, nesouhlasila jsem.Tel.mi byl poslán zpět na alzu kde jsem si ho 20.10.19.převzala ale další šok, tel.byl v desolátním stavu , nedolejhal displej a u usb bylo poničené.Dala jsem to znovu reklamovat a druhý den mi to bylo zamítnuté aniž by to poslali zpět do servisu odkud byl doslán.Tel.jsem dávala v úplném neponičeném stavu a je to i napsané při převzetí první reklamace.Takže by mě zajímalo proč se takhle chovají k zakazníkovi.


Produkt

Mobilní telefon Xiaomi Redmi Note 5A Prime LTE 32GB Rose Gold


Požadované řešení

Podle mě by měla bejt zpravedlnost a ne takové chování ze strany alza.cz tj.pracovníků na pobočce a případně na druhé straně co píšou e.mail atd. UŽ si píšeme od pondělka 21.10.19 že trvám zpět tel.ve stavu jaký jsem ho tam dala a né poničený , který už je na odpis a nepoužitelný.tel.byl jen prohlý a v pořádku.ted už je toho na mě moc lepší když se to vyřeší v klidu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2019 11:03, před 5 lety

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud jde o poškození telefonu, platí ustanovení § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého odpovídá za poškození, věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (k reklamaci). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci či převzetí. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2019 09:55, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.