Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#36369Prodloužení smlouvy na základě fiktivního souhlasu a odmítnutí poskytnutí osobního údaje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 4 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2019, před 5 lety

Tomáš Nosek

Znění stížnosti

VYJADRENI PRO O2: Vaši prodejnu (OC Palladium) jsem navštívil s tím, že chci odstoupit od smlouvy, protože v minulém bytě už nebydlí a v novém mám už internet v ceně nájmu (také O2). Zbýval mi rok závazku a tak jsem byl připravený na penále. Bylo mi ale řečeno, ať se zkusím domluvit se současným nájemníkem, že bych to měl bez penále a on by to měl o 100kč měsíčně levnější. Zkusil jsem to tedy a nájemník souhlasil. Po par dnech mi jeste volala slečna z O2, aby se ujistila, že opravdu budu internet převádět, souhlasil jsem. Na poslední chvíli mi z toho však couvl a mě nezbývalo nic jiného než jít tedy opravdu závazek zrušit. K mému překvapení jsem se zde dozvěděl, že jsem před pár dny souhlasil s opětovným závazkem na 2 roky operátorce na telefonu. Řekl jsem, že to rozhodně není pravda a reklamovat rozhodnutí s tím, že prozkoumáte záznam hovoru. Přišlo mi vyjádření, že moje reklamace byla zamítnuta, že jsem opravdu o závazek požádal. Požádal jsem vás teď na základě GDPR, článků 15 o poskytnutí záznamu, jenž je mým osobním údajem, protože jsem si jistý, že jsem s ničím takovým nesouhlasil. Světe div se, všichni od Vás mi záznam odmítají vydat. Mám dokonce vyfocenou komunikaci s Vaším pracovníkem, který mi potvrdil, že ví, že jednáte v rozporu s GDPR, ale že tak to máte nařízeno. Každopádně, ty větší penále rád zaplatím, bude vás to ale mrzet . Už jsem o případu informoval úřad pro ochranu osobních údajů. Snad vám to za to stálo:-) O tom, že současného majitele požádám o změnu poskytovatele se snad ani vyjadřovat nemusím :-)

Jen by mě zajímalo vyjádření někoho kompetentního, nepodařilo se mi dovolat nikomu než operátorům na telefonu, kteří jen opakují to stejne jako roboti. dTest prosím o ověření mého tvrzení ohledně GDPR, případně o radu o ohledně dalšího postupu.

Děkuju a přeju hezký den


Produkt

O2 internet za 499 měsíčně 20MB


Požadované řešení

Ideálně vrátit peníze + kompenzaci za hodiny řešení, konzultace s právníkem atp.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2019 10:50, před 5 lety

Článek 15 odst. 1 GDPR říká, že "subjekt údajů má právo získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům."

Článek 15 odst. 3 GDPR říká, že "Správce poskytne kopii zpracovávaných osobních údajů. Za další kopie na žádost subjektu údajů může správce účtovat přiměřený poplatek na základě administrativních nákladů."

Úřad na ochranu osobních údajů již v minulosti poskytl své stanovisko (ještě za účinnosti staré úpravy) ohledně práva na informace v případě existence záznamu hovoru v call centru. Dostupné zde: https://www.uoou.cz/sdeleni-uradu-pro-ochranu-osobnich-udaju/d-1807/p1=2062

Byla-li smlouva sjednána distančním způsobem (přes internet, telefonicky, atd.) nebo mimo obchodní prostory, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dní a to bez udání důvodu. Tato lhůta počne běžet následující den ode dne, kdy spotřebiteli bylo poskytnuto úplné znění smlouvy (buď v listinné, nebo elektronické formě).

Spotřebitel by se mohl obrátit na Český telekomunikační úřad, který je subjektem příslušným pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů v oblasti elektronických komunikací.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.11.2019 12:07, před 5 lety

Dobrý den,

samozřejmě můžeme informace sdělené v hovoru prověřit a dále s nimi pracovat, nicméně kompletní hovory zákazníkům neposkytujeme, slouží pro interní účely. Pokud jste nabyl dojmu, že Vám nebyly sděleny korektní, případně byly sděleny mylné informace, rádi vše necháme prověřit a podle toho budeme pokračovat v dalším řešení.

Prosím, pošlete nám na info@o2guru.cz číslo přípojky, která byla rušena a info o hovoru, kde mělo dojít k pochybení - ideálně datum, čas a číslo, z kterého jste na linku volal.

Děkuji a jsem s pozdravem
Petr Mišurec, Social Media Guru, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.11.2019 12:20, před 5 lety


Tomáš Nosek

Dobrý den, Petře,

uvědomujete si ale, že na základě článku 15 GDPR je tohle jednání chybné, protože záznamy mi prostě poskytnout musíte? Pořád Vás nechápu, to prostě vědomě GDPR porušujete a ještě se s tím takhle veřejně chlubíte?

Co se týče hovoru, čas a datum vám nenapíšu, protože ten hovor, kde jsem údajně požádal o prodloužení závazku si opravdu nevybavuji. Číslo přípojky je: (viz ref. údaj)
a moje tel. (viz ref. údaj).

Nosek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2019 12:31, před 5 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2020 16:18, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.