Společnost


iStyle CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36380Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2019, před 5 lety

Marie Stodulkova

Znění stížnosti

dne 9.10.2019 jsem prostřednictvím vašeho e-shopu www.istyle.cz s Vámi uzavřela
kupní smlouvu, jejímž předmětem byl telefon Iphone 8 pus značky Apple .
Tento telefon jsem
převzala dne 15.10.2019 od pracovníka dopravní společnosti Geis na jejich zasilkovně. Zásilka byla doručena v neporušeném obalu.
Zásilku jsem rozbalila hned následující den. Ke svému údivu jsem zjistila, že navzdory
neporušenému a nepromáčknutému obalu je na obrazovce telefonu dlouhé praskliny.
Ihned jsem se pokusila zkontaktovat vaši zákaznickou podporu, nikdo mi však nebral
telefon. Následující den, pracovník vaší společnosti na prodejně iStyle v Brně ve Vankovce mne ale odbyl s tím, že zásilku jsem si měla při přebírání zkontrolovat a v případě poškození ji vůbec nepřebírat. Dle jeho slov nyní, již mám smůlu, protože teď už nelze prokázat, kdo poškození způsobil.
Pak jsem kontaktovala manažera prodejny , ten opět nechtěl ve 14 denní lhůtě na odstoupení vůbec přistoupit , jsem z toho naprosto zoufalá


Produkt

Poškozeny displej telefonu iPhone 8 plus


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a vracení peněz zpět


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2019 15:02, před 5 lety

Pokud byla smlouva uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Tohoto práva nemůže být žádným způsobem zbavena. Pokud tedy zaměstnanec společnosti odmítl odstoupení od smlouvy akceptovat z důvodu poškození zboží, nepostupoval v souladu se zákonem a k takovémuto jednání se nepřihlíží.

Na případy, kdy je zboží ze strany spotřebitele poškozeno, zákon pamatuje. Konkrétně § 1833 občanského zákoníku stanovuje, že "[s]potřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti." Prodávající tedy není oprávněn odstoupení od smlouvy odmítnout, může ale žádat náhradu za snížení hodnoty zboží, kterou zapříčinil spotřebitel. Podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ale platí vyvratitelná právní domněnka, že věc byla vadná již při převzetí, pokud se vada na této věci projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží. Při soudním sporu by bylo tedy na prodávajícím, aby prokázal, že věc byla poškozena spotřebitelkou až po jejím převzetí.

Spotřebitelce doporučujeme, aby se opětovně obrátila na prodávajícího s odstoupením od smlouvy. Odstoupení od smlouvy doporučujeme prodávajícímu doručit prokazatelnou formou (např. prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (doporučeně, ponechat si podací lístek a kopii odstoupení) nebo e-mailu). Rovněž by v něm měla spotřebitelka uvést, že je zboží poškozeno, kdy si poškození všimla a jak následně postupovala (o své úmyslu odstoupit od smlouvy již informovala zaměstnance dané provozovny prodávajícího, ti ale odstoupení odmítli akceptovat).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2019 23:00, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.