Společnost


Auto Palace Spořilov s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36418Nevrácená záloha na koupě automobilu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.10.2019, před 5 lety

Romana Matznerová

Znění stížnosti

Při návštěvě autobazaru v Auto Palace Spořilov jsem si vyhlídla automobil Ford Fiesta 1.25i 5HB Trend 1.25 Duratec a s prodejcem (panem Petrem Novotným) jsem se domluvila ústně, že mi zašle zálohou fakturu na částku 10 000 Kč. Dne 30.7.2019 byla faktura vystavena a já fakturu jsem tentýž den zaplatila. Koupě auta jsem si nakonec rozmyslela a dne 5.8.2019 jsem požádala prodejce o vrácení celé zálohy. Prodejce mi odmítl vrátit celou částku a vyplatil mi pouze 5 000 Kč bez udání důvodů.
Prodejce jsem kontaktovala na e-mail Novotny.Petr@autopoint.cz s žádostí, aby mi vyplatil zbývající částku ze zálohy, tedy 5 000 Kč. Prodejce mi zbývající částku odmítl vyplatit.


Produkt

automobil Ford Fiesta 1.25i 5HB Trend 1.25 Duratec, číslo karoserie WF0DXXGAKDFU38407


Požadované řešení

Chci vyplatit zbývající částku ze zálohy, tj. 5 000 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2019 14:14, před 5 lety

Byla-li sjednána vratná záloha, má společnost povinnost ji vydat v případě, že nevznikl smluvní závazek, ke kterému se záloha vztahovala. Získá-li někdo na úkor jiné osoby majetkový prospěch bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. V takovém případě má ten, kdo se bezdůvodně obohatil, povinnost vydat poškozenému to, oč se obohatil. Spotřebitel by měl společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu. Obohacený má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2020 16:23, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.