Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry den,
někdy v lednu tohoto roku jsem si zařídila profil na seznamce Be2, zaplatila jsem poplatek na zkušební dobu, ale seznamku nikdy nevyužila což vim, že mě neomlouvá. Jelikož mam na kartě zablokované internetové platby tak mi nebylo možné strhnout žádnou částku. Úplně jsem na tento profil zapomněla. Pred pár dny mi prisel dopis stim ze mam uhradit 169 eur. A bylo vyhrožováno soudem a exekucí. Okamžitě jsem psala emaily a zadala zrušení členství poslala jsem i dopis s výpovědí na jejich adresu. Emailem mi bylo pouze odepsano ze moje situace byla předána vymahačske firmě a dale mam jednat snima. Na to zda mi ruší členství mi odepsáno nebylo a tak jsem jim napsala další email a čekám na vyjádření. Mohu se zeptat co v teto situaci dělat, nebyla jsem o placeni informovana ani nijak urgovana takze jsem o žádném dluhu k jejich společnosti neměla ani ponětí. Na různých forech jsem se dočetla, že poslali jen výhrůžny dopis a dále to nechali být ikdyž člověk nezaplatil že to pouze zkouší. Ale nechci to nechat náhodě aby mi za 2 roky nepřišli i s exekutory.
Zrušení členství a prominutí dluhu.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Společnosti jsem se ozvala tak jak me vyzvala. A jedinou odpověď jsem dostala, že mi účet smažou až po té co zaplatím dlužnou částku. S čímž dále nesouhlasím. Mohu se zeptat jak mám postupovat?
Co se týče řešení situace s platbami, doporučujeme spotřebitelce obrátit se na její banku a případně přistoupit až k blokaci a výměně karty. Z našeho úhlu pohledu nedochází k ujednání automatického prodlužování členství oprávněně, takže společnost dle našeho názoru nemá nárok na úhradu plateb za automatické prodlužování členství.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na případ reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.