Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 22.9.2019 objednala jsem si a předem zaplatila obuv u společnosti Vevio. Ještě než jsem obuv obdržela jsem se pokoušela 3.10.2019 objednávku u jednatelky společnosti paní Natálie emailem stornovat a žádala jsem o vrácení peněz na účet. Paní mně odpověděla, že to není možné a že mám počkat až zboží obdržím a poté ho můžu do čtrnácti dnů bez udání důvodu vrátit. Potíž je v tom,že jsem si objednala dvoje boty a každý pár mně byl doručen v jiný den. Ale i tak jsem se do čtrnáctidenní lhůty vešla, ale nevěděla jsem kam mám zboží poslat.První pár jsem si vyzvedla 15.10 2019 a druhý jsem si vyzvedla 21.10.2019. Proto jsem znovu 22.10.2019 kontaktovala paní Natálii a ta mně odkázala na jejich reklamační formulář. Ten jsem řádně vyplnila a odeslala i s vyfocenou obuví. Zatím jsem se žádné odpovědi od společnosti nedočkala a tím čtrnáctidenní lhůta pomine. Nevím co mám dělat. Objednávka je evidována pod číslem 783204.Cena jednoho páru bot je 599 Kč a druhého je 862 Kč, celkem 1461 Kč, s balným 19 Kč a pojištěním 39 Kč jsem zaplatila celkem 1519 Kč.
Objednávka je evidována pod číslem 783204.Cena jednoho páru bot je 599 Kč a druhého je 862 Kč, celkem 1461 Kč, s balným 19 Kč a pojištěním 39 Kč jsem zaplatila celkem 1519 Kč.
Žádám o možnost vrátit obuv prodejci nebo dodavateli, zatím nevím kam mám obuv poslat a vrácení zaplacené částky za obuv na můj bankovní účet.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitelka využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci.
Spotřebitelka má právo odstoupit od smlouvy i před převzetím zboží. Toto právo vyplývá z preambule směrnice č. 2011/83/EU, konkrétně z jejího recitálu č. 40, který stanovuje, že právo odstoupit má spotřebitel i před získáním zboží do fyzického držení.
Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li společnost na dotazy spotřebitelky, lze zaslat zboží na adresu sídla společnosti, dle obchodního rejstříku (Biskupský dvůr 1154/1, Nové Město, 110 00 Praha).
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.