Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
môj prípad súvisí s nevratením zálohovej platby
za online objednávku, ktrorú som vrátil v 14 dňovej zákonnej lehote bez
udania dôvodu. Jedná sa o kúpu solárného panela od firmy
Topimzdarma z Plzňe. Firma nedvýha telefon ani neodpovedá na maily.
Mám všetky doklady od prepravných spoločnosti, že kedy to poslali a
kedy prebrali balík naspäť. Tvrdia, že podpis na doklade o prevzatí je sfalšovaný a DPD tvrdí opak , ktorý už dva krát preverovali u kuriera.Prepravný štítok 06505531963647. Dakujem. S pozdravom Domotor Doteraz mi neposlali ani faktru ,ani nič k produktu, návod, záručný list nič
Solárný panel,
Vrátiť peniaze
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud společnost tvrdí, že byly některé dokumenty zfalšovány, měla by sví tvrzení i prokázat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že došlo k navrácení zálohové platby. stížnost proto uzavíráme.