Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Plesnivá rajčata - na upozornění mě bylo sděleno, že je omyjí...to je hrůza, pak se divíme, že jsou alergie?
už minule jsem koupil kuřecí stehenní řízky, přinesl jsem je domů, smrděly...
salámy dnes 27. 10. 2019 okoralé, humus.....
Billa na Tilleho náměstí se zhoršila v posledním roce hrozným způsobem, domnívám se, že je to vedoucím, např. nakupuji také v Bille na Karláku a tam takové problémy nemám.
na moji stížnost by měla reakce vypadat tak, že tu šarži těch rajčat vrátíte zpět dodavateli, nic omývat nebudete (na rajčatech byly pavučiny, vím že se nedovím, zda jste ji vrátili, ale uvědomte si, že to jedí lidé a ne prasata, hlavně děti...) a nebudete prodávat plesnivá rajčata a příště už budete hlídat dodavatele, co Vám vozí.... už bych nemusela psát sem, ale mohla bych také napsat na ČOI, příp.na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci a příště si beru mobil, abych to nafotila a zveřejnila!!!!
|
Tweet |
Podle § 3 odst. 1 písm. b) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen "ZOS") je prodávající povinen prodávat výrobky v předepsané nebo schválené jakosti. Není-li jakost předepsána, v jakosti obvyklé. To znamená, že prodávající musí nabízet čerstvé ovoce a zeleninu. Ovoce ani zelenina samozřejmě nesmí být zkažená nebo plesnivá.
Tato povinnost prodejce vyplývá i z ustanovení § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Prodávající musí kupujícímu odevzdat předmět koupě v ujednané jakosti. Ovoce a zelenina tedy musí být vhodná ke konzumaci, tj. bez plísní apod. Není-li tomu tak, může spotřebitelka žádat nápravu.
Dohled nad jakostí ovoce a zeleniny provádí podle ustanovení § 23 ZOS Státní zemědělská a potravinářská inspekce (dále jen "SZPI"). Pokud má spotřebitelka důvodné podezření, že prodejce nabízí závadné potraviny rostlinného původu, má možnost na webové stránce http://www.szpi.gov.cz/podnety-ke-kontrole.aspx dát SZPI podnět k prošetření. SZPI zjistí, zda došlo k porušení zákona a případně může uložit ve správním řízení prodejci pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.