Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#36463Neoprávněný poplatek 5.000,- Kč za registraci - portál s-drazby.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 30 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.10.2019, před 5 lety

Petr Dařílek

Znění stížnosti

Koncem srpna 2019 jsem si na https://www.sreality.cz/ vyhlédl nemovitost. Stejně jako jsem si reality na těchto stránkách prohlížel několik let. Jako prodávající byly uvedeny https://www.s-drazby.cz/
Chtěl jsem k nemovitosti více bližších informací, včetně fotografií interiéru, abych věděl, zda se o nemovitost dále zajímat či nikoliv. Abych nějaké informace obdržel, bylo nutné se přihlásit. Zadat email, telefon, adresu.
Na e-mail jsem dostal volně dostupnou dražební vyhlášku a nabídku k možné spolupráci. Ona spolupráce ale vůbec nevypadala zajímavě. Podíl, který by si společnost v případě spolupráce hodlala „ukousnout“ je více než sprostý.
Na žádné jiné odkazy jsem se neodkazoval.
Po pár dnech ona nemovitost zmizela z nabídky dražeb (majitel nemovitosti pravděpodobně dluhy uhradil), takže k žádné dražbě ani nedošlo.
Co mě ale opravdu překvapilo, byla před pár dny obdržená faktura od https://www.s-drazby.cz na částku 5.000,-Kč. Před samotnou registrací jsem nebyl na toto zpoplatnění upozorněn.
Žádnou smlouvu jsem s touto podvodnou společností neuzavřel, proto pokládám tuto fakturu jako neopodstatněnou.


Produkt

Podvodné jednání s-drazby.cz


Požadované řešení

Rozporuji platbu 5.000,-Kč za služby. Žádné nebyly provedeny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2019 17:19, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.11.2019 10:44, před 5 lety

Dobrý den pane Dařílku, registraci jste provedl dobrovolně. Poplatek je zmíněn opakovaně, nad rámec zákonem stanovených povinností. Ve sdělení před uzavřením smlouvy je poplatek zvýrazněn tučně dokonce 2x, stačil by pouze 1x, ve Smlouvě je také logicky uveden. Na samotné webové stránce je na prvním místě uveřejněn celkový ceník našich služeb, na který musí narazit každý náš klient, pokud se chce opravdu seznámit s našimi Aukčními podmínkami, (Sdělením před uzavřením smlouvy a Smlouvou) což mimo jiné tvrdí při samotné registraci. Pokud to klient učiní, či ne, toto opravdu již nejsme schopni ovlivnit, ale každý spotřebitel by měl postupovat dle „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“, tak jak je tato jejich povinnost definována Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách. Ohledně § 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů se přímo uvádí:" Prodávající je povinen informovat spotřebitele o ceně poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informací o ceně výrobku či služeb jinak vhodně zpřístupnit". Máme za to, že jsme tuto informační povinnost vůči spotřebiteli splnili tím, že jsme tuto informaci o ceně služby vhodně zpřístupnili. Pokud jste opravdu nečetl naše Aukční podmínky, (Sdělením před uzavřením smlouvy a Smlouvou), byť při registraci tvrdíte opak, problém není na naší straně a nepoctivé tvrzení je na Vaši straně. Nechme rozhodnout ADR nebo příslušný soud, zda nárok na poplatek máme či ne. K dalším Vašim námitkám: pokud byli materiály dostupné běžně jinde, proč jste si je objednával u nás? Smlouva je uzavřená na dálku, klasický podpis není nutný. Vyvarujte se prosím označení podvodná firma. Děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.11.2019 21:10, před 5 lety


Petr Dařílek

Pročítám si vaše reakce a na to jak reagují ostatní vámi podvedení na vás. Všichni jsme na tom naprosto stejně, nebudu tedy psát to samé. S tím co vám odpověděli ostatní naprosto souhlasím. Vy opravdu jednáte podle Zákona o ochraně spotřebitele 634/1992 Sb.? Pokud tedy jednáte podle zákona, pak si přečtěte v tomto zákoně § 5 - Klamavá konání. Vědomě jednáte tak, aby spotřebitel udělal to, co by normálně neudělal. Ve vašem případě, pokud by bylo jasně napsáno, že přihlášení je zpoplatněno částkou 5.000,-Kč, nikdo z nás, kteří tu řešíme to samé, by toto neučinil. Jenže to ve zprávě od vás nenalezneme. Je tam jen odkaz na přihlášení, pro další informace. Konáte klamavě a vy to víte. Samozřejmě, že se obrátím na ČOI a ADR (mimosoudním řešení spotřebitelských sporů). Očekáváte totiž, že se vás někdo zalekne, když do odpovědi vložíte §, zákon, zkratky ADR. Má to v lidech vyvolat dojem, že si jste tím co děláte jistí a že právo je na vaší straně. Opak je pravdou. Právo je na naší straně, to vy jednáte klamavě. Proto znovu opakuji, vaši fakturu pokládám za neopodstatněnou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2019 11:03, před 5 lety

Z našeho úhlu pohledu není informace o registračním poplatku dostatečně komunikována vůči spotřebitelům, pokud se o zpoplatnění služby dozví spotřebitel až po rozkliknutí ceníku/aukčních podmínek. Informace o zpoplatnění a ceně by měla být uvedena před tím, než spotřebitel učiní závazný krok (registraci), a to takovým způsobem, že není nutné tuto informaci vyhledávat v dalších dokumentech.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.11.2019 20:47, před 5 lety

ALE VŽDYŤ VŠECHNY INFORMACE JSOU DOSTUPNÉ PŘED SAMOTNOU REGISTRACÍ, TEDY NEŽ SPOTŘEBITEL UČINÍ ZÁVAZNÝ KROK REGISTRACI MÁ MOŽNOST SE SEZNÁMIT SE VŠEMI DOKUMENTY, nad rámec výše uvedeného uvádíme: informace o poplatku je zveřejněna již na počátku v realitní inzerci, informace o tom, že pracujeme pouze pro naše klienty na základě našich aukčních podmínek máte také OPAKOVANĚ uvedenou v emailu, před samotnou registrací máte možnost se seznámit se smluvní dokumentací a to jak se Sdělením před uzavřením smlouvy, tak samotnou kořenovou Smlouvou a kompletním ceníkem, seznámení s těmito podklady a ceníkem potvrzujete při samotné registraci, tudíž pokud někdo tvrdí, že s něčím souhlasí, tak je zde předpoklad, že si to také přečte, to je více než logické, dále ceník služeb máte na hlavním menu na našich stránkách, mimo vše výše uvedené je kompletní ceník uveřejněn na první pozici před smluvními dokumenty, opravdu se nezlobte, již nevíme jak více klientům zpřístupnit informaci o ceně našich služeb. Jelikož poskytujeme více služeb a některé jsou zdarma, není možné před tlačítkem registrovat se, vypisovat všechny naše služby a ceny, poté by vznikla situace, že by zase jiní klienti mohli namítat, že neviděli zcela jasně a transparentně větu: "Odesláním registrace souhlasíte s ceníkem a aukčními podmínkami-zde pro jednotlivé typy aukcí a služeb pro exekuční dražby. " Jen pro dokreslení celé věci uvádíme jak mají informaci o ceně služby "zpracované" státní organizace, popř. jiné "polostátní" subjekty. Například u České pošty, s.p. se klient dostane k ceníku až po sedmém „prokliku“ a to ho ještě u některých služeb Česká pošta, s.p. nutí ke zřízení klientské karty aniž by věděl, „kolik ho co bude stát“. České dráhy, a.s. – zde se před nákupem jízdenky opět objeví fakt, že se musí klient registrovat a není seznámen s jednotlivou cenou jízdného. Tato neinformovanost spotřebitelů před samotnou registrací do „jednotlivých online systému“ těchto subjektů je velmi žalostná, např. již zmíněná Česká pošta, s.p. (https://www.postaonline.cz/rap/registrace-uzivatelskeho-uctu-rozcestnik) – ceník nelze najít před registrací, České dráhy, a.s. (https://www.cd.cz/profil-uzivatele/registrace/) – cena jízdného nelze najít před registrací, Ministerstvo spravedlnosti ČR při účtování poplatku za změnu návrhu v obchodním rejstříku, které se podává pouze online (https://or.justice.cz/ias/ui/podani) – poplatek za změnu v OR nelze najít před podáním online, Český úřad zeměměřický a katastrální má ceník pouze v menu, ale při registraci není možné ho najít (https://www.cuzk.cz/Aplikace-DP-do-KN/Aplikace-DP-do-KN/Zrizeni-uctu-dalkoveho-pristupu.aspx) , Centrální evidence exekucí spravovaná Exekutorskou komorou ČR ceník pouze v menu, ale nikoliv u registrace (https://www.ceecr.cz/registrace). Zde bychom mohli pokračovat v desítkách a stovkách podobných případů, prostě maximálně mají subjekty uveden ceník v menu, ale nikde jsme nezjistili, že by informace o cenách byla zobrazena přímo v cestě registrace nebo snad přímo u registračního tlačítka, tento názor dTestu nám přijde zcela účelový. Aktuálně oslovíme všechny výše zmíněné instituce a všechny ostatní, které dále dohledáme, popř. jejich zřizovatele (které mají co do činění se státní správou) a budeme požadovat, aby tedy byla zjednána náprava, pravidla musí platit pro všechny stejně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.11.2019 20:49, před 5 lety


Petr Dařílek

Ani Caps lock vám nepomůže v tom, abyste obhájili svůj jasný úmysl podvést velké množství lidí. V mém úplně prvním e-mailu jsem od vás požadoval domluvení termínu prohlídky nemovitosti. Já po vás chtěl něco, co jste mi vůbec neposkytli, namísto toho jste udělali to o čem tady mnoho lidí píše. On už jen ten fakt, že společnost Centrum aukcí.cz s.r.o. IČO 28850700 jednatele Luboše Vavrdy na stránkách https://www.sreality.cz/ vystupuje pod hlavičkou s-dražby. Má to totiž vzbudit důvěru, kterou Seznam u většiny společnosti chová a tím odvést pozornost k tomu, aby zájemce o prohlídku provedl to co očekáváte a na čem parazitujete. Jde o to oklamat lidi, o nic jiného v tomto případě nejde. Pak přijde e-mail s §, s digitální stopou atd. atd. Přesně vím, že mí prarodiče by z obav raději zaplatili. A to bohužel udělá velké množství lidí. Pro mě osobně strašná představa. Ode mě však nedostanete ani korunu. Tímto vyzývám všechny oklamané, aby svůj příběh popsali na cerne.ovce@ceskatelevize.cz. Jsem přesvědčen, že tyto shodné příběhy je potřeba medializovat, aby podobných rádoby podnikatelů podnikajících jak oni píší podle práva, bylo co možná nejméně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2019 16:33, před 5 lety

Co se týče České pošty, zde je registrace bezplatná, vydání karty taktéž a zákazník pak platí za konkrétní služby. U ČD je registrace také bezplatná a platí se až za konkrétní jízdenky, případně další služby. U obchodního rejstříku se jedná o soudní poplatky, které jsou určeny dle zákona o soudních poplatcích. Jedná se tedy o výkon státní moci, takže se pohybujeme zcela jinde. U katastru nemovitostí je situace podobná, akorát se jedná o poplatky dle zákona o správních poplatcích. V případě Centrální evidence exekucí je poplatková povinnost stanovena zase vyhláškou o centrální evidenci exekucí, takže opět právním předpisem.

Ani jeden z uváděných příkladů tedy nepřiléhá na tuto situaci, kdy je účtován registrační poplatek za soukromoprávně poskytovanou službu.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.12.2019 13:11, před 5 lety

Dobrý den, "cena služby" je pouze jedna a při ceně služby není možné rozlišovat (zda je cena služby dle právního předpisu, nebo dle jak píšete stanovena výkonem státní moci), zda je to cena za odeslání dopisu u České pošty, s.p., popř. nákupu jízdenky u ČD, a.s., nebo objednávky dokumentů u nás na webu, to je úplně stejná cesta zákazníka a stejně pojmenovaná cena služby. Vy tvrdíte, že v našem případě musí cena služby být uvedena před registračním tlačítkem, což je absolutní nesmysl, to by tam musel být vyvěšen ceník všech možných služeb, které lze čerpat po registraci. U nás na webu je také registrace zdarma (pro dobrovolné aukce) a nárok na poplatek vzniká až odesláním dokumentů (u služby exekuční dražby) a Váš názor shora, je dle našeho mínění zcela "mimo" logické chápaní. Buďte prosím objektivní a zveřejňujte zde informace pro obě strany, ne pouze na ochranu spotřebitele.

Proč zde nezveřejníte závěry Rozsudku OS v HK č. j. 12 C 238/2018-45, který Vám byl z naší strany zaslán již před několika měsíci a z kterého je jasně zřejmé, že forma a způsob uzavření smlouvy na našem webu je 100% v pořádku, včetně informování spotřebitele o ceně služby, kdy z Vaší strany stále zde dochází k překrucování faktů. Proč zde nenapíšete, že soud nám dal 100% za pravdu i když se nejednalo o poplatek, ale o 15x vyšší plnění, kdy i toto plnění ve výši 74.000,-Kč bylo cenou za službu a soud konstatoval, že máme 100% pravdu, že smlouva je uzavřená platně, kdy forma a způsob uzavření smlouvy je úplně stejný jako v případě poplatku. Proč tuto informaci zde nenapíšete, tak aby jste opravdu vyváženě informovali všechny strany ?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.12.2019 18:00, před 5 lety


Petr Dařílek

Chápu, že slovo morálka je pro Vás slovo, které neznáte a pokud znáte s úšklebkem budete dělat, že nevíte o co jde. Jste ostuda slušných podnikatelů! Jen kolem sebe plivete nesmysly. Nyní už na sreality nevystupujete jako s-dražby, ale jako BANELO, a.s. Věřím, že společnost Seznam vám dala přes prsty. Komu by se líbilo, že mu svým "podnikáním" ničíte pověst. Ale nic, vy si jedete dál ve stejném módu... Napálit co nejvíce lidí, když to jde, co!? Mám vyjádření od ČOI, kde mi sdělují, že na poplatek nemáte nárok a to v žádném případě! Dostali jste několikrát i pokutu (soudím, že asi malou).
O mě vůbec nejde, já od první chvíle věděl, že vám nedám ani korunu, ale lidsky soucítím s lidmi, kteří se těch vašich slov zaleknou a uhradí. Musí vám to sypat, když v tom pokračujete... Jen se zamýšlím, co jste asi za člověka, když toto děláte. Šmejdy s dekami a hrnci se podařilo z obecních kulturních domů vymýtit a tak si najdou jinou cestu. Z takto "podnikajících" lidí, "podnikajících" na získání důvěry od lidí a následně jejich zkasírování za nic je mi nevolno.
Ale jinak jste opravdu "úspěšní":
https://www.mesec.cz/clanky/s-drazby-cz-na-necteni-smluv-si-postavili-byznys-s-poplatkem-za-5000-kc/

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2020 16:30, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.