Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 19. 4. 2018 jsem aktivovala na seznamce www.academic-singles.cz 3 měsíční Premium členství za nabízenou (zvýhodněnou) cenu. Dne 27. 2. 2019 jsem obdržela mailovou zprávu, že Premium členství bylo automaticky obnovené k 20. 2. 2019 a jsem povinna zaplatit členský poplatek ve výši 2 247 Kč a manipulační poplatek ve výši 280 Kč. Zprávou ze dne 12. 3. 2019 jsem společnosti oznámila, že shora uvedenou částku považuji za neoprávněně požadovanou, protože ujednání o automatickém prodloužení smlouvy bylo uvedeno pouze v obchodním podmínkách, a proto je nutné jej vyhodnotit jako překvapivé ujednání. Mám tedy za to, že k automatickém prodloužení smlouvy nemohlo dojít. V odpovědi společnost uvedla, že na zaplacení této čásky trvá, protože "neobdržela včas zrušení obnovení Prémiového členství", a proto "bylo předplatné automaticky obnoveno v souladu se smluvními podmínkami." Dne 12. 8. 2019 mi bylo oznámeno, že zastupování společnosti převzali advokáti Auer Witte Thiel s tím, že jsem povinna (na základě uzavřené smlouvy se společností be2 S.à.r.l.) zaplatit 169,01 € (87,86 € hlavní pohledávka, 10.95 € bankovní poplatky, 70.20 € právní zastoupení).
3 měsíční Premium členství (automatické prodloužení).
Žádám tímto zdvořile o zastavení procesu vymáhání neoprávněné naúčtovaného poplatku a společností požadovaných dalších plateb a potvrzení toho, že tento poplatek a tyto další platby nebudou již nadále vymáhány.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Po kontaktování společnosti na adrese michal.hlavacek@be2.com mi pracovnice společnosti odpověděla, že z důvodu nedodržení splatnosti dlužného poplatku byl případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dluhů. Z toho důvodu mám veškerou budoucí komunikaci adresovat přímo vymáhací společnosti.
Od společnosti Auer Witte Thiel mi byla doručena zpráva (v angličtině), ve které žádají zaplacení dluhu 169,01 € s tím, že je možné požádat o rozložení dlužné částky na splátky či požádat o snížení dluhu. Žádám tímto dTest o radu, jakým způsobem postupovat dále.
Jak uvádíme i u jiných stížností, dle našeho názoru nejsou spotřebitelé informováni o automatickém prodloužení dostatečným způsobem, takže není platně sjednáno a společnosti podle nás nevzniká právo na uhrazení poplatku za automatické prodloužení.
Co se týče "vymáhání" poplatku uvedenou externí společností, zde panují pochyby o tom, zda je uvedená společnost do procesu vůbec zapojena, nebo dochází k nekorektnímu využívání jejího jména.
Dodáváme, že jsme se ještě u žádného případu nesetkali s tím, že by společnost přistoupila k vymáhání čehokoliv soudní cestou, na základě čehož by až mohlo být přistoupeno k exekuci.
Spotřebitelce doporučujeme kontaktovat banku a případně přistoupit k blokaci platební karty.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.