Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
objednala jsem u společnosti Vevio kabát. Kabát mi přišel asi po 28 dnech od objednání a zplacení zboží a absolutně neodpovídal fotce, dle které jsem ho objednávala. Snažím se společnost kontaktovat na emailu, kam mám zboží vrátit. Jelikož mi zásilka došla odněkud z Číny, není tu žádný odesílatel, kterému bych zboží mohla vrátit. Na stránkách má společnost reklamační podmínky a dále informace ohledně vrácení zboží. Tento odkaz však nefunguje, a tak nikde není informace, jak zboží vrátit. Telefonní číslo společnost nemá a na email mi nikdo nereaguje.
Dámský podzimní kabát s kapucí Cortez Barva: Black, Velikost: S 1 1190 Kč
Vrácení peněz za zboží, které neodpovídá nabízenému - objevila jsem zde stížnost na stejný objednaný model.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitelka využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci.
Spotřebitelka má právo odstoupit od smlouvy i před převzetím zboží. Toto právo vyplývá z preambule směrnice č. 2011/83/EU, konkrétně z jejího recitálu č. 40, který stanovuje, že právo odstoupit má spotřebitel i před získáním zboží do fyzického držení.
Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li společnost na dotazy spotřebitelky, lze zaslat zboží na adresu sídla společnosti, dle obchodního rejstříku.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.