Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
k loňským Vánocům (2018) jsem dostal od sestry mobilní telefon Samsung Galaxy J5. Před měsícem se z ničeho nic na displeji objevil fialový pruh, který postupně černal a zvětšoval se až zčernal celý displej. Telefon jsem jí proto předal a byla ho reklamovat. Po necelých 30 dní jí ho vrátili s tím, že se reklamace zamítá z důvodu mechanického poškození:
Zjištěno mechanické poškození, v jehož důsledku se projevuje reklamovaná vada. Přístroj nesplňuje podmínky pro provedení záruční opravy. Přístroj nese známky mechanického poškození LCD - prasklina (způsobeno pádem nebo
nadměrným tlakem na přístroj). Reklamovaná vada má přímou souvislost s mechanickým poškozením.
Což absolutně odmítám. Telefon jsem hned po obdržení umístil do originál obalu od Samsungu. Vizuálně je telefon jako nový, nikdy mi neupadl, nemá žádné oděrky, žádné praskliny ani škrábance! Nemohl jsem si na něj ani sednout jelikož mobil nenosím po kapsách, ale ve sportovní taštičce v samostatné kapse.
V příloze se dále nachází, že telefon si mohu nechat opravit na vlastní náklady za 1213Kč. S čímž nesouhlasím a požaduji opravu dle 2 roční záruky neb se domnívám, že chyba byla způsobena již při výrobě (zmetek). To bohužel dokazuje několik stížností na stejný problém u stejného typu telefonu na internetu jako například i tady u Vás na dtestu tento případ: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/21078/neuznana-reklamace-telefonu
Pokud mi společnost nevyjde vstříct jsem připraven vše řešit přes ČOI popřípadě i soudním sporem. Prosím je li to možné o kontakt na nějakého soudního znalce k posudku, který je třeba pro případné mimosoudní řešení přes ČOI.
Děkuji za Vaše služby
Lukáš Král
Samsung Galaxy J5 2017
Požaduji opravu v rámci záruční lhůty.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.