Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v pondělí 28. října 2019 jsem se svými dětmi cestovala vlakem EC 117 z Prahy do Hranic na Moravě. V dětském kupé seděly dvě dospělé ženy, které v tomto dětském kupé žádné děti neměly a měly do tohoto dětského kupé zakoupenu místenku. Oba průvodčí mi tvrdili, že tyto dvě dospělé ženy mají na místo v dětském kupé nárok, neboť mají zakoupenu místenku. Přes mé opakované prosby oba průvodčí odmítli tyto dvě ženy požádat, aby místo v dětském kupé mým dětem uvolnily. Chtěla bych Vás proto poprosit o informaci, zda tito průvodčí jednali v souladu s předpisy Českých drah a zda má dospělý člověk právo na místo v dětském kupé, zakoupí-li si tam místenku a sedí tam poté bez dětí a místa v dětském kupé tak blokujem dětem. Pokud tito průvodčí v souladu s předpisy Českých drah nejednali, chtěla bych Vás požádat o vyvození patřičných pracovně právních důsledků pro tyto dva průvodčí.
Děkuji a jsem s pozdravem
Andrea Čížků
Informace, zda průvodčí jednali v souladu s předpisy Českých drah, či nikoli. Pokud ne, měly by tito průvodčí nést patřičné pracovně právní důsleky.
|
Tweet |
Dle smluvních přepravních podmínek čl. 91. 2. Vyhrazené místo nebo místo v oddílu pro cestující s omezenou schopností pohybu a orientace, pro cestující s dětmi do 10 let, pro cestující přepravující kolo jako spoluzavazadlo a pro samostatně cestující ženy (tzv. dámský oddíl) mohou ostatní cestující obsadit pouze tehdy, nenárokují-li jejich obsazení cestující, jimž jsou přednostně určena.
91. 2. 1. Ve vyhrazeném oddílu pro cestující s dětmi do 10 let mají právo na přednostní obsazení místa nejvýše 3 cestující starší 10 let na jedno doprovázené dítě mladší 10 let.
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.