Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 24.8.2019 jsem narazil na inzertním portále S-reality. Na prodej domu v exekuci. Pro více informací bylo nutné se zaregistrovat na webu www.s-drazby.cz Poté mi přišel e-mail v němž byla v příloze dražební vyhláška a znalecký posudek (vše veřejně dostupné na jiných portálech) Dále mi byla nabídnuta nápomoc v případě zájmu o účast v exekuci o kterou jsem zájem neprojevil. Dál jsem tento web již nenavštívil. Po 2 měsících mi přišla fakturace na 5000,- za registraci na tomto webu a zaslání již zmíněné dražební vyhlášky. V samotné registraci na webu ani v celé e-mailové komunikaci není nikde uvedeno, že je registrace zpoplatněná! V registraci jsou uvedeny pouze aukční podmínky, které obsahují 4 smlouvy, které dle portálu klient potvrzením registrace akceptuje a podepisuje. Je vůbec možné bez náležitého prokázání totožnosti (sděleno pouze Jméno, Příjmení, RČ, Adresa, e-mail a tel. vyplněno ve formuláři registrace). Je vůbec oprávněné vyžadovat platnost oněch smluv skrytých v aukčních podmínkách a nárokovat si odměny z nich vyplívající? Podotýkám, že nejsem držitelem elektronického podpisu ani jsem jim nedoložil totožnost ověřenou např. na czech-pontu a ani jsem fyzicky nic nepodepsal? Děkuji za odpověď.
Inzerce dražeb a připadná asistence při účasti v dražebním jednání
Vrátit registrační poplatek ve výši 5000,- jelikož jsem žádných služeb nevyužil, inzerovaná dražba se nekonala, nebylo mi poskytnuto žádné právní, ani jiné poradenství ze strany společnosti. Byl mi zaslán pouze 1 e-mail obsahující veřejně zdarma přístupnou dražební vyhlášku a s ní související znalecký posudek. Firmě mojí registrací nevznikly žádné náklady, žádnou službu ani produkt mi nezprostředkovali, tudíž nevím za co by si měli účtovat 5.000,-
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Kostko, registraci jste provedl dobrovolně. Poplatek je zmíněn opakovaně, nad rámec zákonem stanovených povinností. Ve sdělení před uzavřením smlouvy je poplatek zvýrazněn tučně dokonce 2x, stačil by pouze 1x, ve Smlouvě je také logicky uveden. Na samotné webové stránce je na prvním místě uveřejněn celkový ceník našich služeb, na který musí narazit každý náš klient, pokud se chce opravdu seznámit s našimi Aukčními podmínkami, (Sdělením před uzavřením smlouvy a Smlouvou) což mimo jiné tvrdí při samotné registraci. Pokud to klient učiní, či ne, toto opravdu již nejsme schopni ovlivnit, ale každý spotřebitel by měl postupovat dle „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“, tak jak je tato jejich povinnost definována Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách. Ohledně § 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů se přímo uvádí:" Prodávající je povinen informovat spotřebitele o ceně poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informací o ceně výrobku či služeb jinak vhodně zpřístupnit". Máme za to, že jsme tuto informační povinnost vůči spotřebiteli splnili tím, že jsme tuto informaci o ceně služby vhodně zpřístupnili. Pokud jste opravdu nečetl naše Aukční podmínky, (Sdělením před uzavřením smlouvy a Smlouvou), byť při registraci tvrdíte opak, problém není na naší straně a nepoctivé tvrzení je na Vaši straně. Nechme rozhodnout ADR nebo příslušný soud, zda nárok na poplatek máme či ne. K dalším Vašim námitkám: pokud byli materiály dostupné běžně jinde, proč jste si je objednával u nás? Smlouva je uzavřená na dálku, klasický podpis není nutný. Pokud se domníváte, že s naší činností nám nevznikají žádné náklady, tak asi je zbytečné Vám zde vysvětlovat následující: vyhledat dražby, prověřit výhodnost, zadat a zaplatit inzerci, denně sledovat aktuálnost dražeb (odročení, zaplacení atd.), komunikace se zájemci…atd. Víte kolik času zabere zkontrolovat dokumenty a výhodnost jedné jediné „dražby“? Víte kolik lidských zdrojů stojí denní kontrola všech exekučních nemovitostí? Nevíte, protože, pokud by jste měl byť pouze potuchu, nikdy by jste nemohl napsat to co jste napsal o nulových nákladech.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.