Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
...tento operátor si zcela neoprávněně strhává častku cca 25Kč za denní dávku dat. Toto se děje záměrně nepravidelně, cca 3x do roka. Nejprve jsem tomu nevěnoval patřičnou pozornost, na což tento operátor právě zřejmě sází. Na webu jsem poté zjistil, že podobně postižených je převelice mnoho, takže nyní už si dovolím toto jednání označit za nekalou praktiku.
Po mém opakovaném dotazu mi bylo s velikým nadhledem a jistotou sděleno, že to oni ne a že to je normální a to i když mám data v mobilu trvale vypnuta a jedu trvale jen na wifi. Že jako i tak si některé app. UMÍ data vyžádat, když nejsem na wifi. Když jsem uvedl, že mi oznamko o odpočtu přišlo v době kdy jsem byl od rána doma na wifi a ne třeba na pasece v lese, proč by tedy nebyla použita právě wifi a byla bez mého souhlasu zapnuta data z jejich Sim? Opět smích a že se to prostě děje. Na mou další námitku, že toho by si můj kvalitní firwall v mobilu přece ukázal, že takový odbět by měl minimálně několik desítek kB a že když za dnešní den ani měsíc žádná app. přes Sim nestáhla ani 1 jediný bajt, tak opět potutelný smích, že některé ty app. to umí rafinovaně skrýt. Namítl jsem, že by to tedy bylo proti všem dosavadním fyzikálním zákonům. Na to pak operátor už s méně naučenými formulacemi a jistotou reagoval ve smyslu, že oni jsou vlastně pod O2, tak jestli tam není nějaký problém...
Další jejich skrytý byznys by mohl spočívat i v tom, že když jejich zákazník zavolá a stěžuje si na info, tak mu navíc automaticky odúčtují dalších 20Kč už jen za přizvednuté sluchátko, takže čím více dotazů, které takto snadno zpochybní, tím přece lépe....
Dle mě je právě tento operátor v tomto velmi rafinovaný, bylo by potřeba tuto jeho hnusnou praktiku prošetřit a řádnou pokutou jej od ní pro příště odtadit...
Zjistit kde je problém, dle mého se jedná o dobře maskovaný záměr, kdy se počítá s neznalostí zákazníků, případně že se takto relativně malou částkou nebudou zabývat..
|
Tweet |
Pokud spotřebitel službu využil, ať už záměrně, nebo omylem, je společnost oprávněna si částku za datové připojení účtovat. Pokud se spotřebitel k internetu nepřipojil, nemá společnost na tuto částku nárok.
Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Pro úplnost dodáváme, že většina současných telefonů má možnost vypnutí datového přenosu ve svém nastavení. Vypnutí datového přenosu může sloužit jako pojistka pro případ, že by se uživatel omylem k internetu snažil připojit (ačkoliv nechce), je-li datový přenos vypnutý, telefon se nepřipojí.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.